Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dagens SonyEricsson produkter

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Dagens SonyEricsson produkter
Idag 9mars släppte SonyEricsson en rad nya produkter:

Press releases
SonyEricsson World
SonyEricsson Sverige

K700

Sony Ericsson brings camera-style to mobile imaging -unveils the K700 camera phone

S700

Sony Ericsson unveils the S700 – an innovatively designed megapixel camera phone with a new communication style

Z500

Sony Ericsson unveils the Z500 EDGE enabled camera phone with PTT-capability

MMV-100

Sony Ericsson unveils the Bluetooth™ Media Viewer MMV-100

HCB-300

Sony Ericsson unveils the Bluetooth™ Car Handsfree HCB‑300 - wireless convenience with multi-user functionality

HBH-600

Sony Ericsson unveils the Akono™ Headset HBH-600 Bluetooth™ headset - the latest technology with colorful personalization

EDGE PC Cards

Sony Ericsson unveils new EDGE PC Cards

Press
Mobil: Sony Ericsson lanserar två nya mobiler idag
Mobil: Kameramobil med 1,3 Megapixel från Sony Ericsson
Mobil: Stort minne i K700i från Sony Ericsson
Mobil: Flera nya tillbehör från Sony Ericsson
Mobil: Sony Ericssons första med edge och push to talk
Computer Sweden: Fem nya mobiler från Sony Ericsson
Dagens Industri: Fem nya från Sony Ericsson
Aftonbladet: Här är Sony Ericssons nya supertelefon
Expressen: Här är Sony Ericssons nya telefoner
DagensNyheter: Sony Ericsson lanserar nya telefoner
SvenskaDagbladet: Sony Ericsson: nya telefoner
M3: Nya kameratelefoner från Sony Ericsson
MacFeber: Nya lurar från SonyEricsson
MacFeber: Inte bara telefoner från SonyEricsson
NacNytt: Två iSync-potentiella Sony Ericsson släpptes igår
MacWorld: Mobil med megapixelkamera släpps fjärde kvartalet
MacWorld: Radio och bättre kamera i uppföljare till T610
99mac: Snygga mobiler från Sony Ericsson

Mobile Review: Sony Ericsson – announcement of the new products. Analyses of the company’s strategy on the market

Senast redigerat 2004-03-10 10:51

Typiskt att du var så snabb, fick radera en tråd jag postat om samma sak

K700 verkar vara riktigt fräck, som T610/T630 men med bättre skärm, VGA-kamera och FM-radio. Ska komma andra kvartalet i år. S700 är en rätt annorlunda skapelse med ordentlig kamera (1,3 megapixel) men kommer inte förrän till jul, så den får man vänta lääänge på. Och sist då Z500 som inte kommer att lanseras i Europa tyvärr, den är avsedd för USA och har till skillnad från Z600 en färgskärm på utsidan också.

Och en riktigt bra sak med K700: 32 MB minne!! Tack för det, 2 MB är sorgligt lite i dagen T6x0-telefoner.

Ja det var riktigt intresanta uppdateringar det här.

z600 ser ändå ut att bli mitt val när T39:an ska skrotas. Jag vill ha flipp med bluetooth. Kamerna är faktiskt ganska ointressant för mig även om det är en kul grej.

satan att man just tjackat t630! attans så fräsha lurar! hoppas bara att det tar lååång tid innan dom kommer!

Ursprungligen av Christian Åhs:

z600 ser ändå ut att bli mitt val när T39:an ska skrotas. Jag vill ha flipp med bluetooth. Kamerna är faktiskt ganska ointressant för mig även om det är en kul grej.

Synd bara att Z600 har så lite minne och är så tjock. Hade gärna sett en uppföljare till Z600 som var tunnare och hade precis samma specar som nya K700 - det hade varit en supertelefon värd namnet!

Ursprungligen av AUTOMATTI:

satan att man just tjackat t630! attans så fräsha lurar! hoppas bara att det tar lååång tid innan dom kommer!

Tja, ryktena om nya telefoner i mars har ju varit ute länge (även om dom kallades sånt som T650 då)... Men du får njuta av din telefon i ett antal månader innan K700 kommer ut ändå. Den ska komma i andra kvartalet så om dom håller tidsschemat blir det väl framåt juni.

  • Medlem
  • Sundbyberg
  • 2004-03-09 12:43

Som gammal Nokia-fantast känns det lite tungt att släppa taget, för nu sticker SE ifrån rejält på alla fronter. Design, funktionalitet och kompabilitet. Nokia är så gamla som Ericsson var innan samarbetet med Sony tillkännagavs. Min T68 får nog hålla i tills S700 finns i butik trots att den faktiskt inte ringer när samtalen trillar in!??

Men med 1.3 Mpixel får man väl ändå säga att kamerorna börjar bli kameror. För mig funkar det mest som en säkerhet att kunna ta en bild när man blivit påkörd, eller för att visa att verandan faktiskt är färdigsnickrad. För att inte tala om hur kul det är att visa att man har semester när alla andra jobbar.

S700 var bland det coolaste jag sett i telefonväg! Iofs väldigt lik Motorolas tegelstens 3-G lur. Men attans vikken läcker design!

Helt plötsligt känns min nya samsung inte så hipp längre...

Det är ju fan att ha-djävulen aldrig släpper taget i en. Precis när man tror att man ska få lite sinnesfrid, så dyker nån ny pryl upp, och så börjar allt om igen.

Kuriosa: om man tittar på flash-presentationen av K700 på denna sida så skymtar det förbi en iMac.

  • Medlem
  • 2004-03-09 12:53

Ja jag säger då det. Att Ericsson skulle göra så heta produkter. Det trodde man inte för ett par år sedan. Vad hände med Nokia egentligen?

Ursprungligen av apu:

Ja jag säger då det. Att Ericsson skulle göra så heta produkter. Det trodde man inte för ett par år sedan. Vad hände med Nokia egentligen?

Nokia gör vita plasttelefoner som blinkar när det ringer.

Nej allvarligt talat. Det känns faktiskt som att Nokia är där ericsson var för ett par år sen: Fast i bakvattnet från andra tillverkare. Fast i samma gamla hjulspår, även om nokias hjulspår råkar vara obegriplig design...

Jag var allvarligt inne på att köpa nokia (6100 eller 6200-6220) för ett tag sen. Men deras telefoner känns inte alls kul, om man jämför med vad andra tillverkare har på gång.

Undrar just när Nokia släpper sin första clam-telefon.

Kunde dom bara lära sig att mecka ihop ett användarvänligt gränssnitt så kunde de bli intressant. Jag förbannar fortfarande att jag svek Nokia för en sketen t68i. Jag kommer aldrig att fatta varför den var så upphåsad.

plzz, inget Nokia vs SE-krig, av nån anledning brukar det locka till sig folk som har extremt onyanserade åsikter (typ "Nokia äger - SE suger") så det blir aldrig konstruktivt. Diskutera nyheterna från SE istället.

Ursprungligen av Adrian B:

plzz, inget Nokia vs SE-krig, av nån anledning brukar det locka till sig folk som har extremt onyanserade åsikter (typ "Nokia äger - SE suger") så det blir aldrig konstruktivt. Diskutera nyheterna från SE istället.

oj nej för tusan! jag är verkligen inte intresserad av nåt flame-war eller vad det heter. Ericson lurarna börjar verkligen likna nåt och de vore såååå smutt om det gick att navigera i dom utan att behöva ta löjligt många kliv i menysystemet för ett enkelt sms. Inte ska man heller behöva kasta blickar på telefonen bara för att kolla att man inte gått vilse i menyerna.
Tekniken har gått så långt och kunnandet om ergonomi och användarvänlighet är så stort, brett och djupt att man som konsument faktiskt har rätt att ställa krav på så dyra prylar.

Snackar vi datorplattformar och OS är jag dessvärre fortfarande ganska rabiat... ...tyvärr

Jag kan hålla med dig nackdelarna med menynerna hos SE, jämfört med Nokia, jag saknar en del av enkelheten från min 6210 och 6110 i min T610. Problemet är bara att det så sällan går att diskutera dom bitarna nyanserat, precis som många diskussioner mac vs. pc spårat ur. Men det är hursomhelst inte riktigt rätt tråd (men du kan ju starta en ny tråd "skillnaden i menyer mellan Nokia och SE" )

Räkna med "hands-on" tester av dessa lurar när 99mac besöker CeBit-mässan i Hannover om lite mer än en vecka. Som förra året, och året därinnan.

Ursprungligen av Mats Björnström:

Räkna med "hands-on" tester av dessa lurar när 99mac besöker CeBit-mässan i Hannover om lite mer än en vecka. Som förra året, och året därinnan.

Nice!

Ursprungligen av jazzper:

Tycker dom var rätt fula och grötigt designade. Synd att SonyEricsson inte klarar av att designa stilrena telefoner och detsamma gäller menysystemet.

Menysystemen kan helt klart bli bättre, men så taskig design tycker jag inte dom har numera. Gillar t.ex. utseende på Z600 och av de högupplösta bilder på K700 som finns ute så verkar den rätt snygg också.

Ursprungligen av pizzabudet:

Skall man få tro ryktet så är det buggar i mjukvaran på Z1010 som spökar. Dock så ryktas det om att i slutet på April kommer tre vara först med SE Z1010. Det talas om mer än 10.000 lurar.

Jag tror SE sa idag på presskonferensen att Z1010 skulle komma i slutet av mars. Men den som lever får se...

Ursprungligen av Adrian B:

Jag tror SE sa idag på presskonferensen att Z1010 skulle komma i slutet av mars. Men den som lever får se...

Fast ut till butik så tror folk på Tre i April. Deras nuvarande erbjudande skall inte gälla för Z1010 heller vad jag kan förstå...

Saxat från SEs Cebitsida (http://www.sonyericsson.com/cebit/):

Citat:

One side of the K700 is a sophisticated phone in classic
aluminum that does the business with pleasure. It has a
seriously smooth interface and hassle-free compatibility with
both Mac an PC. ........

Det låter ju lovande!

Tycker dom var rätt fula och grötigt designade. Synd att SonyEricsson inte klarar av att designa stilrena telefoner och detsamma gäller menysystemet.

Skall bli kul att se hur lång tid det tar innan dessa godingar dyker upp. Jag tjackade en t630 igår, trots att SE skulle lansera nytt idag. Men med tanke på att z1010 ifrån början skulle kommit innan årsskiftet lär det ju dröja med dessa också. Dessutom stod jag inte ut med min t68i längre.

Hur är det med 3G-nätet och dessa nya lurar? Någon av dem som har något slags stöd? Även om jag i dagsläget tvekar på 3G känns det som att allt hänger på lurarna. Hade z1010 funnits i dagsläget hade jag nog investerat i en sådan. För övrigt anser jag att telefonerna verkar läckra, och innovationsbenägenheten hos SE är betydligt bättre nu än för ett par år sedan. Tycker att de ser riktigt fräscha ut som sagt.

//fredrik

Ursprungligen av .: fredrik :.:

Hur är det med 3G-nätet och dessa nya lurar? Någon av dem som har något slags stöd? Även om jag i dagsläget tvekar på 3G känns det som att allt hänger på lurarna. Hade z1010 funnits i dagsläget hade jag nog investerat i en sådan. För övrigt anser jag att telefonerna verkar läckra, och innovationsbenägenheten hos SE är betydligt bättre nu än för ett par år sedan. Tycker att de ser riktigt fräscha ut som sagt.

//fredrik

Skall man få tro ryktet så är det buggar i mjukvaran på Z1010 som spökar. Dock så ryktas det om att i slutet på April kommer tre vara först med SE Z1010. Det talas om mer än 10.000 lurar.

Själv smällde jag till med Z600. Den är snygg och ersätter min T610 som brorsan ersätter sin T600 med... Bra att ssälja sina gamla mobiler till brorsan!

  • Oregistrerad
  • 2004-03-09 14:34

Så, nu är det bara att börja spara till första nallen.

K700 ser så OERHÖRT snygg ut, designen gör den till ett måste nästan.

  • Medlem
  • 2004-03-09 14:38

k700 verkar mumsig. passar mig rätt bra.
väntade med att skaffa ny mobil på grund av att det är så löjligt lite minne i t.ex. t610. och sen så skulle det vara trevligt med en lite bättre kamera med..
vilket tar mig till min fråga. vad är det för kamera i k700? det ända jag kan hitta är att det är en VGA kamera..

Ursprungligen av m.jo:

k700 verkar mumsig. passar mig rätt bra.
väntade med att skaffa ny mobil på grund av att det är så löjligt lite minne i t.ex. t610. och sen så skulle det vara trevligt med en lite bättre kamera med..
vilket tar mig till min fråga. vad är det för kamera i k700? det ända jag kan hitta är att det är en VGA kamera..

Är absolut ingen expert på detta men VGA torde innebära en upplösning på 640x480, det vill säga ca 0,3 Megapixel.

Tillägg: att jämföras med t.ex. T610 som jag har för mig har en upplösning på 352x288, det vill säga ca 0,1 Mexapixel.

  • Medlem
  • 2004-03-09 17:48
Ursprungligen av Anders L:

Är absolut ingen expert på detta men VGA torde innebära en upplösning på 640x480, det vill säga ca 0,3 Megapixel.

Tillägg: att jämföras med t.ex. T610 som jag har för mig har en upplösning på 352x288, det vill säga ca 0,1 Mexapixel.

japp.. hittade lite mer info om det och det är exakt som du sa.. 640x480 á 0,3 Mpx

  • Oregistrerad
  • 2004-03-09 15:13

Men visst är det konstigt att SE fortfarande inte lyckas klämma ihop sina flip/clam-modeller till riktigt tajta skapelser? Z500 är precis som Z600 fånigt tjock. Trodde japsarna kunde det där med att bygga smått...

Ursprungligen av pjutsi:

Men visst är det konstigt att SE fortfarande inte lyckas klämma ihop sina flip/clam-modeller till riktigt tajta skapelser? Z500 är precis som Z600 fånigt tjock. Trodde japsarna kunde det där med att bygga smått...

Tror inte japaner har så mycket med designen att göra snarare svenska och engelska designers som kanske inte är helt briljanta.

ericsson är ju ett typiskt ingenjörsföretag, där form går före funktionalitet, så att z600 är fet som en gravid scalar, har säkert med nån teknisk grej att göra.

Men vad är det egentligen för vits att presentera telefoner som ändå inte går att köpa på ett halvår minst? PR eller? Känns som dom flesta bara blir förbannade när leveranserna aldrig kommer igång.

Bevaka tråden