Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hittar inte firmware!

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska installera en sonnet encore g4 i min goa gamla g3, men den behöver firmware uppgraderas.
Var hittar jag dessa uppgraderingar? vad ska den heta? Har bara fått svaret "på apples hemsida" innan... Tacksam för hjälp!

kanske, men det står att det är för att uppdatera SCSI-kortet...

Men vilken G3 är det du har då? Firmwaren på den sidan är ju för att man ska kunna köra OS X på datorn. Kan ju finnas fler om vet exakt modell.

Jag har en beage desktop, v2.2. Det skulle finnas ngn firmware för att köra g4an. JAg kan köra mac os x..

Ursprungligen av Viktor Eliason:

Jag har en beage desktop, v2.2. Det skulle finnas ngn firmware för att köra g4an. JAg kan köra mac os x..

Det är väl firmwaren för SCSI som behöver uppgraderas.Sedan behöver du väl sonnets mjukvara http://www.sonnettech.com/downloads/osx_upgrade_sw.html#x%20tuneup-zif

ok, kanske, jag skapröva...

Det va inte den uppgraden... Det är om man har extra SCSikort i den. Det har jag inte, Jag behöver en firmware som klarar av att köra en g4a...hur hittar jag den?? jag har letat på apples hemsida, men det är bara rörigt, jag vet inte vad jag ska söka på...

Senast redigerat 2004-03-08 18:41
Ursprungligen av Viktor Eliason:

Det va inte den uppgraden... Det är om man har extra SCSikort i den. Det har jag inte, Jag behöver en firmware som klarar av att köra en g4a...hur hittar jag den?? jag har letat på apples hemsida, men det är bara rörigt, jag vet inte vad jag ska söka på...

Den enda G3 firmwaren jag hittade är till blåvita g3or. Möjligt att du inte behöver firmwareuppgradera din beiga G3.

http://download.info.apple.com/Apple_Support_Area/Apple_Software_Updates/English-North_American/Macintosh/System/CPU_Specific_Updates/Power_Mac_G3/

  • Oregistrerad
  • 2004-03-08 19:08

Allt du behöver är Sonnet X Tune-Up. Du har ingen firmware som behöver uppdateras.
Det borde funka att först trycka in G4-kortet, därefter starta datorn för att runda av med installation av Tune-Up programvaran. Inga konstigheter

Vad/vart står det att du måste uppdaterar firmware? Och hur är det skrivet? Kanske gäller det inte just din modell? För apple verkar inte han nån firmware till beige G3.

Problemet är att datorn inte startar med g4an i. Så det kan vara svårt att starta upp den och lägga på tune-up.. Det va teknikerna på macoteket som sa att firmware va lösningen på problemet...

  • Oregistrerad
  • 2004-03-08 19:30

Låter som det blivit lite rörigt. Jag står på mig och fortsätter hävda att det inte finns någon firmware som skall uppdateras i en beige G3. Skulle tro att det blivit något missförstånd när du pratat med teknikerna. Problemet finns någon annanstans.
Vad händer egentligen när du försöker starta datorn i Mac OS X med processorkortet på plats?

  • Oregistrerad
  • 2004-03-08 19:26

har du kollat i supporten på sonnets hemsida,

t.ex http://www.sonnettech.com/support/techtips/eziftt01.html , kan det vara ngt?

Jo, både fram och tillbaka, jag regulatorn är korrekt... men tack ändå!

På apple sa dom att det inte fanns ngn firmware och visste inte varför den inte starade men att jag skulle ta det med macoteket. Men deras tekniker är sjuk, känns lite dumt att störa...

Jag ska pröva, raderar os9 så det inte stör...

1
Bevaka tråden