Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vad händer på tisdag ?

Tråden skapades och har fått 387 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ska bli intressant att se. :rolleyes:

Senast redigerat 2004-04-20 04:34
  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2004-03-08 06:42

Tisdag?

jag skall hålla kalas för min son som blir 4a ni är ALLA välkomna

SonyEricsson har presskonferens.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-08 09:01

PB12" 1.25Ghz

  • Medlem
  • International user
  • 2004-03-08 16:22

Jeg tror INGENTING hender på tirsdag. Jeg er lei av iPod mini og MUSIC STORE på apples forside, selv om itunes+ipod er apples mest velykkede produkter. Men Steve Jobs sa i januar at apple skal lansere mangen nye og spennende produkter i 2004, så vi får se:).

Nya PowerMac's den 23e:

http://www.macrumors.com/pages/2004/03/20040308095938.shtml

och det känns som en rimlig uppdatering...att det skulle komma 2.6 ghz känns som ett ovanligt snabbt processorskutt :rolleyes:

  • Oregistrerad
  • 2004-03-08 17:45
Ursprungligen av el gringo:

Nya PowerMac's den 23e...

Men vad i #*?! - Nuvarande PowerBooks är ju 2 månader "äldre". Blir väl konstigt om dessa hoppas över, eller hur? Jag vill ju tolka detta som att det kommer speedbumpade bärbara imorgon, men men.

Vad menar du? Nya Powerbookar kom i september. G5an har sett likadan ut sen i somras, förutom att singel 1.8 blev dubbel 1.8 i november. Jag tycker alla gånger att en PMG5-uppdatering vore på sin plats före PB.

Eller snarare; dom kan ge fasen i att uppdatera PBn om det kommer en PB G5 på WWDC i slutet av juni, vilket jag hoppas på.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-09 18:25

Jo, du har rätt. Jag förivrade mig något... Visst har det varit dags för nya PMs ett bra tag nu, och det enda man kan tippa på är väl ATIs problem med 9800/9600XT för mac. Stöön. Bara att gå i dvala igen tills nästa tisdag...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-03-09 22:19
Ursprungligen av pjutsi:

... Stöön. Bara att gå i dvala igen tills nästa tisdag...

Que? Vad är så speciellt med tisdagar?

  • Medlem
  • Södertälje, Sweden, Sweden
  • 2004-03-09 22:30
Ursprungligen av dala:

Que? Vad är så speciellt med tisdagar?

Apple verkar oftast släppa nya produkter eller uppdatera på just tisdagar... Och eftersom det var ett tag sedan senast, borde det snart vara dags... anser många... jag måste fortfarande spara några månader (år) innan jag har råd, så mig spelar det inte någon större roll om det dröjer... fast det är ju ändå kul när något nytt kommer...

Det stämmer att Apple ofta väljer tisdagar, men jag vet inte varför jazzper var så het på just denna tisdag, det fanns inget i ryktesvärlden som tydde på att något skulle komma just igår. Från Apple alltså (däremot visste ju alla att nya mobiler var på väg från SE).

Ursprungligen av Adrian B:

Det stämmer att Apple ofta väljer tisdagar, men jag vet inte varför jazzper var så het på just denna tisdag, det fanns inget i ryktesvärlden som tydde på att något skulle komma just igår. Från Apple alltså (däremot visste ju alla att nya mobiler var på väg från SE).

Filemaker 7 lanseringen var ju inte helt ointressant...................

Närå, om det var den du syftade på så förstår jag. jag trodde dock att du syftade på nåt nytt från Apple sida.

Ursprungligen av Adrian B:

Närå, om det var den du syftade på så förstår jag. jag trodde dock att du syftade på nåt nytt från Apple sida.

Vem äger Filemaker ?

Ok ok, det är förstås sant, men det var inte det jag menade och det tror jag du förstår. Jag syftade på ny hårdvara från Apple. Det som många väntar på och som Apple brukar släppa på tisdagar. Men det kanske var FileMaker du syftade på när du startade tråden?

Ursprungligen av Adrian B:

Ok ok, det är förstås sant, men det var inte det jag menade och det tror jag du förstår. Jag syftade på ny hårdvara från Apple. Det som många väntar på och som Apple brukar släppa på tisdagar. Men det kanske var FileMaker du syftade på när du startade tråden?

Självklart hade jag också hoppats på något hårdare men bra att det äntligen börjar röra på sig.

2004-03-23

Snart tisdag, igen! Inte vilken tisdag som helst utan tisdagen den 2004-03-23, som många väntat på!

  • Oregistrerad
  • 2004-03-22 10:30

TjohoOOo! Redan tisdag igen alltså? Tiden går fort när man vilar med fingret på beställningsknappen. Iofs börjar jag tappa hoppet, kommer att beställa imorgon kväll [PB12].

Nu när jag har pengarna vill jag ha en ny bärbar med G5:a ok? Gimme.

ja - en powerbook G5 borde vara prioriterat av apple! hade den funnits idag hade jag sålt min ibook och G5a till fördel för en - typ - G5 1.6 PowerBook...känner mindre och mindre behov av en stationär...

Jag är mycket angelägen om att det dessutom blir en 12":s maskin där det inte tullas på in och utgående portar à la nuvarande variant.

Franska macplus.org skriver att följande modeller presenteras imorgon.

Dual 1.8GHz G5, 256MB DDR400, 80GB HD, GeForce 5200 Ultra
Dual 2.2GHz G5, 512MB DDR400, 160GB HD, Radeon 9600
Dual 2.4GHz G5, 512MB DDR400, 160GB HD, Radeon 9600

Priser verkar inte klara, men man kan tänka sig att priserna hamnar på 20-25-30k inkl moms (+/-).

detta är en relativt "gammal" nyhet...och frågan är om inte det är den 30e som gäller :rolleyes:

Ursprungligen av Jürgen B:

Franska macplus.org skriver att följande modeller presenteras imorgon.

Dual 1.8GHz G5, 256MB DDR400, 80GB HD, GeForce 5200 Ultra
Dual 2.2GHz G5, 512MB DDR400, 160GB HD, Radeon 9600
Dual 2.4GHz G5, 512MB DDR400, 160GB HD, Radeon 9600

Priser verkar inte klara, men man kan tänka sig att priserna hamnar på 20-25-30k inkl moms (+/-).

Detta bådar ju faktiskt för att Apple har en möjlighet att lansera en iMac med G5 före en bärbar med G5.
Om man betänker att en iMac G5 inte konkurrerar i någon större utsträckning med en bärbar maskin.
Skulle tippa på att en iMac G5 kommer som singel G5 om nu PM G5 blir dual serien igenom.

Tilläggas bör att macplus.org inte brukar droppa rykten, men att dom faktiskt har skrivit om korrekta lanseringsdatum tidigare.

Ursprungligen av Jürgen B:

Detta bådar ju faktiskt för att Apple har en möjlighet att lansera en iMac med G5 före en bärbar med G5.

iMac G5 och PowerBook G5 lär ha ungefär samma kretskortsuppbyggnad så dom kommer antagligen lanseras ungefär samtidigt. iMac G4 är ju inte direkt någon storsäljare längre så den skulle ju helt klart behöva uppgraderas till G5.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-22 16:55

Jag tror också att iMac får G5 före PB, dessvärre. PB känns ändå hyggligt konfad just nu, till skillnad från iMac.

Men finns det nån som köper PB nu? Den har inte uppdaterats på år och dag och vem vill köpa G4 nu? Jag kan inte föreställa mig att investera i en G4 nu i alla fall. Det bökiga är att jag behöver investera i ny dator (ja, bärbar) eftersom jag sparkat av strömsladden till min iBook (en gammal orange G3:a).

Ursprungligen av Patrik Hamberg:

Men finns det nån som köper PB nu? Den har inte uppdaterats på år och dag och vem vill köpa G4 nu? Jag kan inte föreställa mig att investera i en G4 nu i alla fall. Det bökiga är att jag behöver investera i ny dator (ja, bärbar) eftersom jag sparkat av strömsladden till min iBook (en gammal orange G3:a).

Jag är illa tvungen. Jag önskar jag slapp, men som det ser ut nu så kommer jag köpa ändå i april. Fast jag har väntat ett tag.

Bevaka tråden