Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dagens inlägg?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2004-03-07 14:20

Hmm, är det bara jag, eller vad har hänt med "Dagens inlägg"-länken?

  • Oregistrerad
  • 2004-03-07 16:11

Det är nog bara du

  • Medlem
  • International user
  • 2004-03-07 17:38
Ursprungligen av jockeleu:

Det är nog bara du

Skumt, har inte den där Sök-drop-down-menyn heller. Hade det tidigare, men nu verkar de vara borta. Nu har jag saker som Markera forumet som läst, Öppna kompislista, Sök utan drop-down-funktion. Dock verkar knappen "Nya inlägg" ha samma funktion som Dagens meddelanden, men det tar ju nån dag att lära om

  • Medlem
  • Nacka
  • 2004-03-07 17:45
Ursprungligen av Spiken:

Skumt, har inte den där Sök-drop-down-menyn heller. Hade det tidigare, men nu verkar de vara borta. Nu har jag saker som Markera forumet som läst, Öppna kompislista, Sök utan drop-down-funktion. Dock verkar knappen "Nya inlägg" ha samma funktion som Dagens meddelanden, men det tar ju nån dag att lära om

Hur ser det ut för dig? Kan du ta en skärmdump?
Vilken browser kör du? Vilket system?

Ursprungligen av Arvid:

Hur ser det ut för dig? Kan du ta en skärmdump?
Vilken browser kör du? Vilket system?

Jag vet inte hur det ser ut för Spiken, men jag kan passa på att rapportera att menylisten ser helt annorlunda ut i OmniWeb. Menyn blir för lång (sticker ut ur sidan) och har annat innehåll jämfört med Safari. Ställer man däremot om den att identifiera sig som Safari istället blir menyn rätt.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-03-07 18:13
Ursprungligen av Arvid:

Hur ser det ut för dig? Kan du ta en skärmdump?
Vilken browser kör du? Vilket system?

Jag kör Safari 1.2 (v125) på Mac OS X 10.3.2 med alla Programuppdateringar installerade. Har en iBook G4 för övrigt. Kan tyvärr inte ta skärmdump, när jag går på Safari -> Tjänster -> Skärmavbildning är alla tre alternativen "gråade" (disabled). I alla fall finns detta i den grå listen där jag tidigare hade Dagens inlägg: FORUM, Inställningar, FAQ, Medlemmar, Kalender, Sök (utan pil nedåt), Nya inlägg, Markera forumet som läst, Öppna kompislista, Logga ut. Den sticker också ut längden av ungefär halva "Välkommen, [användarnamn]"-rutan åt höger ("Logga ut" är utanför). Under är som vanligt Apple Store, PowerBook, PM, iBook, m.m.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2004-03-07 18:25
Ursprungligen av Spiken:

Jag kör Safari 1.2 (v125) på Mac OS X 10.3.2 med alla Programuppdateringar installerade. Har en iBook G4 för övrigt. Kan tyvärr inte ta skärmdump, när jag går på Safari -> Tjänster -> Skärmavbildning är alla tre alternativen "gråade" (disabled). I alla fall finns detta i den grå listen där jag tidigare hade Dagens inlägg: FORUM, Inställningar, FAQ, Medlemmar, Kalender, Sök (utan pil nedåt), Nya inlägg, Markera forumet som läst, Öppna kompislista, Logga ut. Den sticker också ut längden av ungefär halva "Välkommen, [användarnamn]"-rutan åt höger ("Logga ut" är utanför). Under är som vanligt Apple Store, PowerBook, PM, iBook, m.m.

Om du håller in Shift + Äpple och trycker på 4 så får du upp en markör som du kan markera ett om råde att ta skärmdump på.

Alternatvit kan du hålla in Shift + Äpple och trycka på 3 för att ta skärmdump på hela skärmen...

/arvid

  • Medlem
  • International user
  • 2004-03-07 18:52
Ursprungligen av Arvid:

Om du håller in Shift + Äpple och trycker på 4 så får du upp en markör som du kan markera ett om råde att ta skärmdump på.

Alternatvit kan du hålla in Shift + Äpple och trycka på 3 för att ta skärmdump på hela skärmen...

/arvid

Tack för tipset!
Här kommer bilden:

  • Medlem
  • Södertälje, Sweden, Sweden
  • 2004-03-07 18:40

På jobbet kör jag Win2000 och där visas "Dagens inlägg" på menyn (MSIE vet inte versionen, någon av senaste 2 är det iaf.), hemma kör jag MacOS 9.2.2 och då ser jag på samma plats "Nya inlägg" istället (MSIE 5.1.7).

  • Medlem
  • International user
  • 2004-03-07 22:07

Har kommit på en lösning, ändrade User Agent i Safari till Mozilla 1.1 istället för Automaticly Chosen. Det som är underligt är att det har fungerat tidigare..

1
Bevaka tråden