Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iChat -> AIM PC

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-03-07 01:17

Har försökt att testa att "ringa telefonsamtal" som nu ska gå via nya iChat AV Beta och AIM PC, men inte lyckats få det att fungera. Personen som har PC får bara till svar att jag inte svarar om han försöker ringa mig och hos mig så visas han som en person som inte har mic och möjligheten för mig att testa att ringa honom finns då inte.

Någon här som testat och fått det att fungera?

Låter som att du behöver öppna några portar i din firewall eller router, om du inte har något av dessa så är jag ute och cyklar
Kolla här http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93208

  • Oregistrerad
  • 2004-03-07 13:20

Har fått höra från en kompis att iChat AV Beta endast stödjer "Video" och inte ljud mot AIM på PC, vilket verkar stämma...

  • Medlem
  • Oslo
  • 2004-03-07 14:13
Ursprungligen av Albert:

Har fått höra från en kompis att iChat AV Beta endast stödjer "Video" och inte ljud mot AIM på PC, vilket verkar stämma...

Va! Funkar hur bra som helst hos mig mellan min PC och Mac.

Jag har för mig att det rapporterades i en annan tråd att ljud endast stöds då man har videoström...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-03-07 19:06

Ja, kör du video, får du ljud på köpet. men du kan inte köra bara ljud. Det är befogat att undra varför...

  • Oregistrerad
  • 2004-03-07 23:05

Ska testas på studs!

1
Bevaka tråden