Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Accesspoint till 2-plansvilla?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

jag har lovat att gästspela som nätverkstekniker åt föräldrarna hemma i villan - de behöver sparka igång ett WLAN.

Hur är det med accesspunkter igenligen:

* Har noterat att många extraantenner stålar i 180-gradersvinkel...
* Själva accesspoints ska dock vara 360 grader(?)

Fråga 1:Hur är det med upp-ochnergående riktning. Det är en vanlig 2-plansvilla vi talar om, men det vore bökigt att skaffa en punnk per plan...

Fråga 2: Vad tror ni om denna modell? Billig, snygg och 5 års garanti samt 802.11g. Lovar väl gått, eller?
http://se.pricerunner.com/networking/wireless-access-points/187231/details

eller ska man gå på beprövade D-Link?
http://se.pricerunner.com/networking/wireless-access-points/187217/details

Tack på förhand!

  • Medlem
  • 2004-03-04 11:20

Notera att Belkin inte hade DHCP-stöd. Vet iofs inte om du behöver det. Netgeat lär vara bättre än D-Link om man får tro folk som testat båda. Min lokala nasare slutade ta i D-link fr han fick så många returer att det inte lönade sig att sälja dem. Nu säljer han Netgear.

HM...

DHCP är enkelt att ha. D-Link's ligger nära till hands och priset är oförskämt lågt. Kanske ska man ändå lägga några hundra imellan för en NetGear...

Nå´n som vet mer om aspekten med två våningar?

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-03-06 20:34

Vet inte om det är till någon hjälp men vi har en 2-plans villa och jag använder en apple airport extreme basstation utan extra antenn och det fungerar i hela huset utan problem.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-06 20:40

vi har en d-link 624 (?) och den täcker det mesta i vår villa och trädgård...
lite tråkigt att d-linken la av ett par ggr innan jag kopplade den till en gammal netgear router och lät den ta hand om hela dhcp-grejjen och lät d-linken bara vara som brygga mellan trådlöst och trådigt.

OK, tack allihop!

1
Bevaka tråden