Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

G3 + brännare

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Västerås
  • 2004-03-05 17:38

Hej!

Har en G3 med Mac OS 9 och undrar om jag kan stoppa i en LG-brännare med IDE-interface i den maskinen, brännaren sitter för närvarande i min PC. Jag undrar nu givetvis om macen klarar brännaren eller om det inte går?!

Macen har IDE-interface.

Tacksam för svar

Daniel

  • Oregistrerad
  • 2004-03-05 18:17

Torde funka…
Finns lite trådar om detta, och en utmärkt databas på xlr8

  • Oregistrerad
  • 2004-03-05 18:29

Vad är det för LG modell ?
Jag har sett några mindre problem med LG-brännare i G3or. I nyare G4or har samma brännare funkat klockrent.
Som Pär skriver, xlr8 your mac är ett utmärkt ställe att börja leta användarrapporter.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2004-03-05 18:35

Jag har även en brännare från Hewlett Packard som ligger i något skåp Får prova den istället, den lär fungera bättre än LG då förhoppningsvis.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-03-09 12:21

För det mesta funkar det utan problem, men du kommer förmodligen inte att kunna boota från den.

  • Medlem
  • Västerås
  • 2004-03-09 13:50

?? Men jag kan boota från skivan om jag bränner i brännaren och stoppar i skivan den cdläsare som följer med maskinen, right?

  • Medlem
  • Jakobsberg
  • 2004-03-16 00:52

Ska inte vara några problem. IDE som IDE - nästan
Om du bränner en platta kan du givetvis starta med den från den vanliga cd-läsaren - under förutsättning att cdn är bränd som bootbar förståss

1
Bevaka tråden