Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Föra över bilder till datorn från T630

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-03-02 22:55

Inhandlade en T630 i söndags. Har plåtat lite på allt möjligt, och vill ha in bilderna i datorn.
Har varken bluetooth eller SonyEricssons USBkabel. Inte heller har jag något särskilt mailkonto kopplat till den så jag kan skicka bilderna som epost till datorn.

Frågan lyder alltså: Finns det någon wap sida man kan ladda upp bilderna på, och sedan tanka hem dem med datorn?

  • Medlem
  • 2004-03-02 23:48

Köp en bluetooth-adapter... att föra över bilder är ju knappast den enda fördelen. Som svar på din fråga så har väl de flesta abonnemang möjlighet att skicka mail? Kolla på hemsidan och se hur man ställer in det.

Ursprungligen av Wojpa:

Inhandlade en T630 i söndags. Har plåtat lite på allt möjligt, och vill ha in bilderna i datorn.
Har varken bluetooth eller SonyEricssons USBkabel. Inte heller har jag något särskilt mailkonto kopplat till den så jag kan skicka bilderna som epost till datorn.

Frågan lyder alltså: Finns det någon wap sida man kan ladda upp bilderna på, och sedan tanka hem dem med datorn?

Bluetoothadapter är det smartaste, eftersom du kan använda den till så mycket mera. I annat fall prova esato.com

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-03-03 15:07

Har tänkt köpa en bluetooothadapter förr eller senare, men jag tänkte mer som provisorisk lösning. Får väl gå ner till stan imorgon och köpa en

USB Kabeln..

Hejsan införskaffade mig en USBkabel vid namn DCU-11 idag till min T630..
och jag kör Windows XP *hehe* men jag har inte fått skiten fungera, nån som vet nåt om detta, jag har installerat både drivrutiner och program men den hittar inte mobilen

Vad ska man göra?

Mvh

Martin

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-03-05 21:28
Ursprungligen av djsomeone:

Hejsan införskaffade mig en USBkabel vid namn DCU-11 idag till min T630..
och jag kör Windows XP *hehe* men jag har inte fått skiten fungera, nån som vet nåt om detta, jag har installerat både drivrutiner och program men den hittar inte mobilen

Vad ska man göra?

Mvh

Martin

Jag kan inte säga svaret på hur man får det att funka, men min kompis har en Z600 och har samma probem. Säg gärna till om du kommer på en lösning!

Ursprungligen av Wojpa:

Jag kan inte säga svaret på hur man får det att funka, men min kompis har en Z600 och har samma probem. Säg gärna till om du kommer på en lösning!

Japp har en underbar lösning , tack vare MKT forskning på nätet!

Det verkar som du kan glömma att använda SE program

Hittade ett program som heter fMA och är verkligen superbra! , Gratis dessutom! går under GPL

http://fma.sourceforge.net

Sen kan man göra såhär oxå ifall skiten fortfarande inte hittas..
installera drivrutinerna för USB kabeln
gå till hyperterminalen i windows och välj att anslut via COM4 som är USB kabeln till Telefonen
skriv AT och får du fram OK då så ere bara å köra!

Mvh

Martin

Tror det finns en begränsning som gör att man måste använda BT för att föra över bilder från telefon till dator, kabel duger inte vad jag har läst.

Citat:

Tror det finns en begränsning som gör att man måste använda BT för att föra över bilder från telefon till dator, kabel duger inte vad jag har läst.

Vafan hon som sålde den stod å svor att den skulle funka
pust

Mvh

Martin

Senast redigerat 2011-03-10 14:00

http://www.euploader.com/index.php?set_lang=se

Citat:

På den här sidan kan du uploada grafik, bakgrunder, polyfoniska ringsignaler, Java, Mophun och mycket mera till din mobiltelefon helt gratis!

Istället för att köpa en dyr datakabel, kan du uploada dina filer till vår WAP server. Du loggar sedan in på WAP-sidan med din mobiltelefon och ditt egna privata lösenord, och laddar därefter ner filerna direkt till din telefon.

Tjänsten är helt gratis, och du är den enda som har tillgång till dina filer.

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-03-05 21:29
Ursprungligen av Anders Liljeqvist:

Det var precis vad jag letade efter... Skall testa det nu på en gång!
Tac för tipset

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-03-05 21:42
Ursprungligen av Wojpa:

Det var precis vad jag letade efter... Skall testa det nu på en gång!
Tac för tipset

Fan... Läste lite väl snabbt i ditt inlägg. Trodde det var så man kunde ladda upp från mobilen. Får väl köpa bluetooth då

Skit, det trodde jag också. Jag snubblade på sidan när jag sökte efter annat.

Pust kontaktade Sony Ericsson idag i frågan och fick reda på att när man installerar drivrutinerna så finns det sen ett program i kontrollpanelen som heter Alternativ för Phone Monitor.. där ska man gå in och aktivera com port 4.. och boka den..

Så verkar allt funka sen med SE program, men fMA klår ju dom som jag postade ovan...

Mvh

Martin

  • Medlem
  • Varberg
  • 2004-03-08 10:38

Köpte en Bluetoothadapter i lördags, så nu funkar allt perfekt. Alla problemen lösta!

1
Bevaka tråden