Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

G5 -> TV

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-05 11:13

Denna topic kanske hamnade under fel rubrik men ja....

Jag köpte en DVI -> TV/Video converter till min G5:a så jag skulle kunna kolla på film. Men det har inte gått så bra. Dels är det svartvitt, dels lyckas jag inte få Quicktime att spela fullscreen.

Jag använder inte S-Video utgången eftersom jag inte har sån koppling på tvn o ingen kabel heller för den delen. Jag kopplar med Scart till tvn. Har ni några ideer om hur man löser det, eller är det kört?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-03-05 11:34

Det finns ett flertal trådan som snuddar vid ämnet på forumet.
Sök lite så finner du.
Har du QT Pro skall det inte vara några problem med fullscreen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-05 12:45

Jag hittade en tråd, men den var mest full av två arga läger som argumenterade varför inte apple satt in en s-video port på grafikkortet. Där fanns ett inlägg som sa att jag inte kan få färg på tvn pga att min tv e för gammal. Det tycker jag e konstigt eftersom jag kunde göra det på pcn med samma koppling. (bytt dator då förståss)

Nåja, jag hittade en annan spelare som fixade fullscreen iaf. VLC, den var bra!

  • Oregistrerad
  • 2004-03-05 13:03

Vad är det för anslutning från din konverterare? Går den direkt till scart eller är det rca som i sin tur går till en scartadapter? Om din TV har två scartkontakter, prova den andra också. Tro det eller ej, men vissa TV-apparater visar svartvitt på den ena men färg på den andra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-05 13:14

Min konverterare har DVI -> S-video & RCA... sen kopplar jag med en kabel jag normalt använder för audio. till en scartmojäng som sen sätts in i tvn. det finns bara ett scartuttag.

Ursprungligen av durre:

Denna topic kanske hamnade under fel rubrik men ja....

Jag köpte en DVI -> TV/Video converter till min G5:a så jag skulle kunna kolla på film. Men det har inte gått så bra. Dels är det svartvitt, dels lyckas jag inte få Quicktime att spela fullscreen.

Jag använder inte S-Video utgången eftersom jag inte har sån koppling på tvn o ingen kabel heller för den delen. Jag kopplar med Scart till tvn. Har ni några ideer om hur man löser det, eller är det kört?

Jag hade samma problem som dig, alla sa att jag hade för gammal TV vilket i sig var sant men det hela lösta sig när jag fick med en svhs-komposit adapter med min PB. Problemet är att din tv inte stödjer SVHS.

1
Bevaka tråden