Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nyhetsabstinens

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det bara jag som lider av nyhetsabstinens? Jag tycker det börjar bli dags för uppdateringar och gärna någon liten produktnyhet :rolleyes:

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-04 15:43
Ursprungligen av el gringo:

Är det bara jag som lider av nyhetsabstinens? Jag tycker det börjar bli dags för uppdateringar och gärna någon liten produktnyhet :rolleyes:

Den låga aktiviteten i ryktesforumet den senaste tiden tyder på samma abstinens. MacOSRumors har inte uppdaterats på en vecka. Ett vakum råder gällande kommande hårdvaru-uppdateringar.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-03-04 16:27

För mig passar den dåliga nyhetsuppdateringen bra. Det blir som så dyrt annars
Men abstinens borde väl yttra sig i full aktivitet på ryktesforum. Kanske alla är nöjda med sin apple-situation...

  • Oregistrerad
  • 2004-03-04 16:36

Kan det vara lunget före stormen ? Vem vet kankse bar Jobs och grabbarna, men det finns två sidor jag får vänta längre tills jag switchar (och det e inte kul), men å andra sidan växer sig min spargris allt fetare. Dock kan man nog misstänka och spekulera lite om att antingen kommer Appel med riktigt roliga nyheter som PM G5 i nya hastigheter med nya grafikkort (Hoppas även på extern SATA kontakt. Eller en G5 Kub för dom skulle nog bli snygga :), eller så om olycks korparna får sitt att dom har problem med hårdvaran och där av tystnaden.

iPod Mini försenad i två månader. Räcker det som nyhet

jag hoppas på "lugnet före stormen"

Det mesta verkar vara lite försenat från Apple just nu, om man får tro de senaste ryktena. Så det är väl bara att hålla ut lite. Nästa vecka lanserar SE nya mobiler, det är ju alltid nåt!

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-03-05 18:46
Ursprungligen av el gringo:

Är det bara jag som lider av nyhetsabstinens? Jag tycker det börjar bli dags för uppdateringar och gärna någon liten produktnyhet :rolleyes:

Jaaa, jag har t.o.m ställt om min startsida i Firefox till www.apple.com...
Är ute efter en ny G5:a, 1GB ram, så jag avvaktar där för jag ger mig attan på
om jag köper en ny kommer nyheterna annonseras dan därpå.
Förhoppningsvis kommer jag ha en levererad till efter sommaren,
det är vad jag riktat in mig på nu, kommer den tidigare så blir det en bonus

Måste man ha snabbare G5:or och snabbare grafik ??
Räcker det inte någon gång ...
Tror man köper mer än man behöver för det mesta.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-03-05 19:28
Ursprungligen av motif:

Måste man ha snabbare G5:or och snabbare grafik ??
Räcker det inte någon gång ...
Tror man köper mer än man behöver för det mesta.

Vadå snabbare, jag kör en Intel P3:a inte G5

När jag nu skall skaffa Mac igen så inser jag en G5:a är valet
då jag 'bara' skaffar nytt vart 5-6 år

Säger han som har dubbla 2Ghz G5, med 3GB ram

Jo men det finns ju för alla och har funnits under ett halvår.. Men ändå bryr man sig mer om när de nya kommer än att köpa de som finns, då undrar jag om man verkligen behöver snabbare / bättre.. ngn gång måste det ju komma till en punkt då datorkraften verkligen räcker.. och det känns som en Dual G5 2*2 räcker väldigt långt.
Det är ju inte som för några år sedan då en update av en processot verkligen var en stor skillnad, men som sagt ngn gång måste man ju komma till en punkt då det inte är lika viktigt.

Jag kanske är ute & seglar men visst en ny maskin jättekul fast handen på hjärtat behöver jag 500-600mhz till...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-03-05 19:30
Ursprungligen av motif:

Jo men det finns ju för alla och har funnits under ett halvår.. Men ändå bryr man sig mer om när de nya kommer än att köpa de som finns, då undrar jag om man verkligen behöver snabbare / bättre.. ngn gång måste det ju komma till en punkt då datorkraften verkligen räcker.. och det känns som en Dual G5 2*2 räcker väldigt långt.
Det är ju inte som för några år sedan då en update av en processot verkligen var en stor skillnad, men som sagt ngn gång måste man ju komma till en punkt då det inte är lika viktigt.

Jag kanske är ute & seglar men visst en ny maskin jättekul fast handen på hjärtat behöver jag 500-600mhz till...

Hihi, där ser du, ge upp samvetet, flyt med

Ursprungligen av motif:

Jo men det finns ju för alla och har funnits under ett halvår..

För oss som har en budget som bara räcker till iBook så är det fortfarande högst intressant med bättre prestanda och andra förbättringar.

Ursprungligen av Adrian B:

För oss som har en budget som bara räcker till iBook så är det fortfarande högst intressant med bättre prestanda och andra förbättringar.

Är det intressant ifall det kommer en G5 2,5 el 2,6 Ghz då ??
Klart det är intressant om det kommer en Upddaterad iBook med bättre prestanda än dagens fast till samma pris.. Men jag pratar för de som ljuder över snabbare G5:or.. Det snackas så mkt om nyare snabbare G5:or .. med det menade jag .. räcker det inte med de som finns.

Ursprungligen av motif:

Är det intressant ifall det kommer en G5 2,5 el 2,6 Ghz då ??
Klart det är intressant om det kommer en Upddaterad iBook med bättre prestanda än dagens fast till samma pris.. Men jag pratar för de som ljuder över snabbare G5:or.. Det snackas så mkt om nyare snabbare G5:or .. med det menade jag .. räcker det inte med de som finns.

Jo, när det gäller PowerMac G5 så är prestandaökningen inte lika viktigt för mig personligen. Men det är förstås bra att Apple håller en god utvecklingskurva, rent allmänt. Jobs har ju flera gånger lovat 3 GHz till sommaren och vi får hoppas dom klarar det.

Nej detta är ett monster.. de som behöver mer kraft bör hitta andra hobbies

  • Medlem
  • International user
  • 2004-03-07 16:40

Om apple oppdaterer til G5 2.6 i april, så er det bare 2-3 måneder til det var et år siden steve jobs sa; Within 12 months we be at 3 ghz.

Ursprungligen av el gringo:

Är det bara jag som lider av nyhetsabstinens? Jag tycker det börjar bli dags för uppdateringar och gärna någon liten produktnyhet :rolleyes:

Nu har väl din abstinens blivit lite lindrigare? Jag såg i en annan tråd att du läst om den 23:e mars...

1
Bevaka tråden