Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Minnen till PB 15' Alu

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nån som lyckats sluga ut vad det ärför skillnad på de 512 MB minnen som passar till PB 17' Alu, resp. 15' Alu? Jag har lusläst specarna och får det till att de officiella kraven på minnen är identiska. Macoteket hävdar dock att det inte fungerar med de minnen som specen kräver, utan hänvisar till ett annat minne, med 12% högre pris. Jag kan inte för mitt liv fatta vad det är för skillnad.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-03-04 15:20

Svarar den tråden på frågeställningen? Mannen kommer bara med "goddag yxskaft" som svar och vill inte gå in på skillnaden mellan de olika typerna. Jag har ingen lust att betala extra bara för att en leverantör påstår att originalet inte fungerar, utan det måste vara "hans super-duper-pryttel" till ett högre pris för att det ska fungera.

  • Medlem
  • 2004-04-30 12:05

Undrar om det här minnet från www.inetdata.se skulle passa i en PB 15" Alu? Det är ju 200-pins PC2700 minne.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-30 12:18
Ursprungligen av 3OPAH:

Undrar om det här minnet från www.inetdata.se skulle passa i en PB 15" Alu? Det är ju 200-pins PC2700 minne.

Jag har beställt 2x512MB hos Inwarehouse.se för 1370kr inkl moms stycket. (Om Inets minnen funkar bra så är de 300kr billigare!)

Klip från sidan:
One Tech 512MB SO-DIMM DDR2700 "Samsung Original" för Powerbook 15-17tum.

http://www.inwarehouse.se/pb.asp?src=3&sku=e680130

Jag beställde min dator med 2x256MB och tänkte byta ut dem så snart datorn kommer. (säljer mina 256x2 till en Toshiba ägare för ca 1000kr)

  • Medlem
  • 2004-04-30 12:39

Smart! Jag tänkte göra samma sak som jag skrev i en annan tråd. Men passar de 256 moduler i en Toshiba!?
För övrigt våre det bra om vi kan hålla liv i den här tråden och upplysa varandra om kompatibla minnesmoduler och dess priser för PB 15" Alu.

  • Oregistrerad
  • 2004-04-30 13:51
Ursprungligen av 3OPAH:

Smart! Jag tänkte göra samma sak som jag skrev i en annan tråd. Men passar de 256 moduler i en Toshiba!?
För övrigt våre det bra om vi kan hålla liv i den här tråden och upplysa varandra om kompatibla minnesmoduler och dess priser för PB 15" Alu.

Upps, nu blev jag plötsligt osäker.. Bra att du sa det, alla siffror var rätt vad jag minns men det där med rätt antal pinnan återstår att se om det stämde.

Är det någon som vet vilka datorer som dessa 256or passar i? Ge något exempel..

  • Medlem
  • 2004-05-08 13:22
Ursprungligen av 3OPAH:

Undrar om det här minnet från www.inetdata.se skulle passa i en PB 15" Alu? Det är ju 200-pins PC2700 minne.

Ursprungligen av Rytterfalk:

Jag har beställt 2x512MB hos Inwarehouse.se för 1370kr inkl moms stycket. (Om Inets minnen funkar bra så är de 300kr billigare!)
...

Jodå, det passar och det funkar än så länge. Ska ringa på måndag å fråga hur det är med garanti.

Ursäkta leonardo för att vi har kapat tråden lite granna men även om du inte får svar från oss vad det är för skillnad mellen 15" och 17" minnen så får du i alla fall svar på vilket minne som passar i 15-tummaren.

1
Bevaka tråden