Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ständiga förbättringar av 99mac

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Här diskuterar vi nyheten;
http://99mac.se/vbindex.php?id=173

/M

Panelerna på förstadidan är inte i linje med toppen, om du förstår vad jag menar. Men det kanske bara är på min dator (Safari 1.2)

Edit: För övrigt så ser det mycket bättre ut. Bra jobbat!

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2004-03-04 11:27

Symbolen för "Du prenumererar på denna diskussion" är den välkända blå rutan med ett vitt frågetecken i. Noterat under "Dagens inlägg". För övrigt ser det mycket bra ut!

  • Medlem
  • 2004-03-04 11:53

Jag gillar "mac.se"-utseendet. Men för övrigt saknar jag ikonen bredvid listade trådar som visar i vilka trådar jag själv deltar.

  • Medlem
  • 2004-03-04 13:58
Ursprungligen av 3OPAH:

Jag gillar "mac.se"-utseendet. Men för övrigt saknar jag ikonen bredvid listade trådar som visar i vilka trådar jag själv deltar.

Håller med! Det är i princip det enda jag saknar från den förra versionen. Sedan tycker jag att de 30 senaste nyheterna i högerkant ska bort. Dela för att dom tar för stor plats (på min skärm med 1024x768 blir det horisontell rullist). Och dels för att jag inte tror att de fyller någon funktion. Det är alldeles för svårt att läsa texten, inga ingångar eller markeringar för varje nyhet och radavståndet är för litet. Det blir mest en gröt.
Men det går att förbättra naturligtvis.

/majk

Senast redigerat 2004-03-05 16:07
  • Oregistrerad
  • 2004-03-04 11:25

Vad är det som är nytt?

  • Oregistrerad
  • 2004-03-04 12:37

mac.se

skulle vilja komma till brevådorna direkt efter inloggning på mac.se

Ursprungligen av b:

skulle vilja komma till brevådorna direkt efter inloggning på mac.se

Det är väl fixat nu?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-04 13:22

Mmmmm, det blir bara bättre & bättre...

Gula "blobben" i ovankant av tråden, just bredvid texten "Visa första olästa" har en vit ram/ruta runt omkring sig.

Finns den i grått??

-Torkel

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-04 13:25

Dessutom känns det som de 30 senaste nyheterna till höger har hamnat "utanför" sidan...

Kanske en snygg ram omkring...?

Skulle ni snälla kunna ta bort target="_blank" från alla länkar? Det är extrement irriterande när det poppar upp ett nytt fönster bara för att man klickat på en länk. Vill jag ha upp den aktuella länken i ett nytt fönster (eller i mitt fall, flik) så håller jag ner äpplet. Som det är nu så tvingas jag hålla ned äpplet, klicka på länken, stänga den aktuella fliken och bläddra fram till den jag nyss öppnade. Med många flika öppna och utan möjlighet att kunna öppna nya flikar bredvid den aktuella (har inte hittat det i safari i alla fall) så blir det rätt irriterande.

Håller även med majk om att ni kan ta bort de 30 senaste nyheterna i högerkanten.

/ Erik

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-03-05 00:13

Den lilla fula vBulletin-loggan som indikerar om en person är online eller inte får ni gärna byta ut mot något snyggare och framför allt tydligare.

Det var först igår som jag noterade att den fanns i två toner, och att den därmed antagligen fyllde någon funktion.

Ursprungligen av hugin:

Den lilla fula vBulletin-loggan som indikerar om en person är online eller inte får ni gärna byta ut mot något snyggare och framför allt tydligare.

Det var först igår som jag noterade att den fanns i två toner, och att den därmed antagligen fyllde någon funktion.

Tips: Gör reload och töm din cache. Den "finns" inte längre enligt oss.

Mitt förslag är att "Dagens inlägg" bör byta plats med "Nya inlägg" som just nu huserar i menyn "Snabblänkar".
Detta skulle göra att man sparar in onödigt klickande. Se bifogad bild.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-05 00:38

Bra ide superduperjacob!! En sån liten ändring skulle spara oss alla från att drabbas av akut musarm!!!

/jensa

I samma anda skulle jag även vilja påminna om mitt förslag i första inlägget i denna tråd:
http://99mac.se/forum/showthread.php?t=39195
Från ergonomisk synpunkt är det bättre ju större "träffyta" man har att sikta in sig på med muspekaren, och därför är det bättre med "< Föregående" och "Nästa >" än en ensam stackars siffra eller pil.

Senast redigerat 2004-03-05 01:07
1
Bevaka tråden