Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Xbox 2 SDK för PowerMac G5

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hammarö
  • 2004-02-29 00:40

Jag läste på The Inquirer att ett möjligt SDK för att utveckla till Microsofts nästa version av Xbox är på väg att släppas för PowerMac G5. Jag tycker att det är härligt ironiskt ifall det är sant. Spana in länken:

Läs artikeln här!

Trevlig nyhet!

Hehe! What goes around, comes around!

hm...SDK'n levererades väl MED/PÅ en dual G5a till och med!

Och med Windows NT installerat...

Hoppas de släpper Windows NT för Mac, snälla Microsoft?

varför vill du ha NT för Mac?

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2004-03-01 11:57
Ursprungligen av el gringo:

varför vill du ha NT för Mac?

Ja, det undrar jag med. Det räcker med ett Xbox-SDK

Vad har ni emot NT?

jag läste också det

Jag gissar på att det är en G5 med "xbox kerneln" på som os, dvs inte mycket mer till operativ förutom vad som krävs för att köra/emulera spel för xbox2..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-01 12:41

NT 3.51 fanns för PowerPC vill jag minnas..
Och jag tror det ska mycke till innan MS skulle använda något som de inte själva har utvecklat.
Men det borde vara trevligt för Äpples försäljning för att inte tala om PowerPC processorns marknad...

/J

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-03 20:31

Aaaah...poff! Huvet exploderar! Eller kanske inte, men det är en ganska otrolig och trevlig nyhet.
Ganska logiskt också, att det är den Microsoftprodukt som faktiskt är omtyckt både av tyckare och "svenne banan" som först sammanför M$ och Apple på detta sätt.

Vad gäller PowerPC så verkar ju arkitekturen faktiskt vara överlägsen (mycket få hävdar något annat) och Intel ligger före med rent "brute force" ungefär som microsoft vidareutvecklar Windows med en armé av programmerare trots att de är så slarviga. "A thousand monkeys at a thousand typewriters"

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2004-03-03 23:08

Man kan ju undra om det var därför som Microsoft köpte en massa G5:or som en Microsoft-anställd fotograferade och sedan fick kicken för?

Xbox2 spel på Macen! Helt plötsligt har Macen sjukt stort spelutbud!!

  • Oregistrerad
  • 2004-03-04 08:38

Här har vi en konspirationsteori i ämnet:
http://www.denbeste.nu/cd_log_entries/2004/03/DevilsDeal.shtml

Ursprungligen av Tr0n:

Här har vi en konspirationsteori i ämnet:
http://www.denbeste.nu/cd_log_entries/2004/03/DevilsDeal.shtml

Hans sidtitel "USS Clueless" kunde inte ha passat bättre i det här fallet.
Jag tycker mest att han försöker leta fram konspirations teorier som förmodligen inte finns, och försöker backa upp dessa med "fakta" som ärlig talat ger ett ganska ogenomtänkt intryck tycker jag..

1
Bevaka tråden