Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

PROBLEM!! snälla HJÄLP!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min Powerbook 12" säger att det inte finns något AirPort kort i datorn....jag har ett som jag köpte med datorn och det har fungerat innan, vad skall jag göra??
Datorn säger bara att det inte finns något....

hjälp! please!

Har du gjort något med den innan det inträffade installerat program eller hårdvara? Även firmware updates kan vara boven i dramat tex.

Kolla att kortet sitter korrekt monterat, dvs. att den inte sitter löst.

/M

  • Oregistrerad
  • 2004-03-03 21:17

Kolla om det finns med i "systeminformationen".
Om inte så kolla om det sitter rätt…
Om så fundera på om du installerat något sedan sist…

Ursprungligen av JonasEk1:

Min Powerbook 12" säger att det inte finns något AirPort kort i datorn....jag har ett som jag köpte med datorn och det har fungerat innan, vad skall jag göra??
Datorn säger bara att det inte finns något....

hjälp! please!

Har du tryck in det ordentligt och fäst strömanslutningen korrekt ? Enkelt men vanligt fel.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-03 22:42

Har du format/installerat om datorn på sistone? Om du formatterar datorn med unix filsystem kommer inte AirPort fungera (eller det gjorde inte det förut i alla fall).

//P

Fick samma symtom efter att ha installerat KisMAC 0.08a, och sen pillat på sånt jag inte förstod mig på.
Det löste sig efter omstart som tur var.

Tills jonas svarar lär vi få vänta och se vad som händer. Om man skall hjälpa vill man gärna ha mer kött på benen än vad vi har nu så att säga....Frågan är om hans dator verkligen säger att det inte finns något airportkort installerat jag tror det står skrivet någonstans...

Jag hittade problemet. jag hade åkt med datorn i min väska och på bussen hade jag tappat väskan, ingen hård duns men de räkte för att airportkortet skulle hoppa ut pytte lite...så de va felet.

1
Bevaka tråden