Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

skärma av bluetooth

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skulle vilja begränsa min bluetooth åtkomst till en specifik plats. Alltså vill jag skärma av den ganske effektivt i ett antal riktningar. Vad funkar bäst?

Bly?

J.

tanken på bly har naturligtvis slagit mig. Med detta inlägg chansade jag lite villt på att någon anna kanske konfronterat problemet... Nåväl, jag får väl börja experimentera!

  • Medlem
  • 2004-03-03 11:12

Intressant, nät kankse fungerar bra, eller om du kommer över sådan film som sitter på insidan i en mikrovågsungn så bör det fungera bra.

Gör en liten "parabol" av en plastskål och täck insidan med folie. Så sätter du Bluetoothpluggen mitt tallriksbottnen, och riktar den ditåt du vill ha täckning.

Då borde det inte bara skärma av utan också förbättra täckningen ditåt du vill. Det finns även självhäftande, tjock blyfolie avsedd för vibrationsdämpning. Den kan du sätta på utsidan av tallriken. Jo, jag är seriös.

Sen får du gömma den väl, för dina kompisar kommer att tro att du jagar aliens...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-03 11:09

David,

Har du intern eller extern Bluetooth-adpater/antenn...?

Vad är orsaken till att du vill -"begränsa min bluetooth åtkomst till en specifik plats."

-Torkel

Ursprungligen av Torkel:

David,

Har du intern eller extern Bluetooth-adpater/antenn...?

Vad är orsaken till att du vill -"begränsa min bluetooth åtkomst till en specifik plats."

-Torkel

det är en extern BT-adapter. Skälet är att jag har Salling Clicker till att justera min iChat-status och då vill jag bara att den ska väckas när jag har min uppmärksamhet riktad mot burken.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-03 15:51

David,

Konkret vill du alltså få din Mac att justera din iChat-status, med automatik, om du just sitter framför datorn, inte bara är i "närheten"...

Kan man tänka sig någon kombination med SallingClicker, AppleScript och skärmsläckaren...

Annars verkar ju Svantes lösning vara just en lösning...

-Torkel

  • Medlem
  • 2004-03-03 15:56

Det tredje spåret du kan ta är att helt enkelt klicka i rutan i iChat, när du är där... Kanske för enkelt?

  • Medlem
  • 2004-03-03 16:00
Ursprungligen av stfm:

Det tredje spåret du kan ta är att helt enkelt klicka i rutan i iChat, när du är där... Kanske för enkelt?

Det förstår du väl att han inte kan göra, kan man göra det krångligare och tuffare skall man göra det. Det är sånt som driver världen framåt

Haha!

1
Bevaka tråden