Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som börjat använda Contribute?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu har jag suttit hela eftermiddagen med nya Contribute 2 och inte ens lyckats se mina webbsidor i annat än editeringsläge. Meningen är att man först ska kunna klicka sig fram på vanligt vis och sedan välja Edit när man är på rätt sida.

Jag testar det hela på en sida med ramar. Programmets upplägg verkar vara att man lägger filerna i mappar och sen ger man olika användare rätt att ändra i dessa. Kruxet för mig är ju att index.html måste ligga kvar i rooten men ramsidorna måste flyttas till mappar så jag kan tilldela ändringsrättigheterna. Jag vet inte om det är detta som strular men hittills har jag bara lyckats få upp index-filen för rättning men jag kan inte "browsa" alls. Jag skriver in adressen till min webbsida och slår enter - inget händer. Jag klickar på Go - inget händer. Jag klickar på Edit och sidan dyker upp i rättningsläge.

Hjälp...

  • Oregistrerad
  • 2003-12-23 17:37

Har också börjat att pilla med Contribute.
Hur har det gått för dig, gillar du det?
Fick du ngn rätsida på det?
Satt hela natten i natt innan jag fick det att funka, hade problem med att det dök upp en inloggningssida varje gång jag hade publicerat, men efter uppstädning av alla Contribute-filer och ominstallation framår småtimmarna så började det funka.
Är det nåt att ha? Att köpa alltså för ngn som inte har lust att lära sig hela html-skolan. Man kan kanske kan ha nytta av det även om man i framtiden får för sig att lära sig mer om websidesvängen?
Är det fler som har använt det?
Vad tycker ni?

Senast redigerat 2003-12-23 18:28
  • Medlem
  • 2003-12-23 17:57

Vad går det ut på?

Jag laddade ned det från iDisken, men har inte provat det.

Sorry, Anders... Jag kom på att det kanske inte var så hövligt att börja ställa egna frågor i din aldeles egna tråd.

Tyvärr har jag ingen hjälp att ge dig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-12-23 18:08

Får man Contribute som .mac abbonent?

/J

  • Medlem
  • 2003-12-23 18:18
Citat:

Skrevs ursprungligen av jbong
Får man Contribute som .mac abbonent?

/J

Njae... man får prova det, och sedan köpa nedladdningsversion rätt billigt tror jag. Typ 7-800:- om jag inte minns helt galet.

Jag kom inget längre vid detta första testtillfälle men en kompis som jag pratade med för ett tag sedan nämnde att man ska spara om alla filer som malldokument och han trodde att det var detta som var mitt problem.

Citat:

Skrevs ursprungligen av stfm
Vad går det ut på?

Istället för att lägga dyra pengar på att programmera ett användargränsnitt så vanligt folk ska kunna uppdatera sina egna hemsidor så kan Contribute i vissa fall vara ett alternativ. Den som kör Contribute kan göra rättningar på de sidor han har rätt att ändra på utan att kunna html. Den som administrera det hela kör Dreamweaver och ger access till valda mappar.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-23 19:11

Rapportera vidare sen då Anders, hur det går för dig.
Det är ju en månad kvar innan .mac-erbjudandet går ut.
Sen är man väl "fast" som vanligt......

Testade lite snabbt i förrgår, var ju lätt att komma igång och redigera sidor. Både som administratör och vanlig user med begränsningar.. Måste djuptesta när man börjar jobba igen efte nyår.. Kan ju va ett alternativ till ett CMS-system som kostar åtskilliga manhours att anpassa webplatsen till..

  • Oregistrerad
  • 2004-01-03 03:01

Märkligt. Jag lycka inte ens installera fanskapet (på min PB 15", Panther). Det dyker upp fler och fler installerare som vill ha mig att logg in om och om igen. Har nån sett nåt liknande?

Någon som har kört det ett tag och kan berätta hur det fungerar? Jag vill lägga ut delar av uppdateringen av vår webbplats. Jag kan kanske göra det enkelt och billigt med Contribute istället för att börja jobba med ett CM-system som begränsar kreativiteten.

/c

Inget mer att rapportera här... har det kvar på min att göra-lista.

1
Bevaka tråden