Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur fungerar kod-taggarna?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-03-02 20:19

Hej!

Jag lyckas inte att få de olika kodtaggarna, som står till förfogande när man skriver nya inlägg, att fungera.

När jag sätter kod eller php taggarna runt min kod och sedan väljer förhandvisa, så blir resultatet fel:
Den öppnande kodtaggen vissas i texten, koden formateras inte i egen ruta och all text som fanns efter avstängningstaggen bara försvinner.

Jag har testat med Safari 1.2 och Camino med samma usla resultat. Ändå ser jag att andra får till sina inlägg med kod. Vad gör jag för fel?

Tilläggsfråga: varför finns det en särskilld tag för php? Räcker det inte med bara kod?

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-03-03 09:25

Anledningen till att man inte tillåter vanlig HTML-kod är nog att felaktig sådan (tex. icke stängda tables) kan sabba hela layouten där den är inlaggd.
Men det låter skumt det där. Vad är det för kod du försöker använda?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-03-03 09:30

Jag får väl testa med ett exempel. Här är min kod i CODE-taggar:

While($currentfile = readdir($handle))
{
echo $currentfile.'<br/>';
}

Och här är eftertext

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-03-03 09:32

Ja...
Bara för att jag till slut bestämde mig för att skriva om det efter flera misslyckande, så funkar det...
Det var ju bra, men suck ändå...

  • Medlem
  • Svedala
  • 2004-03-03 11:00

Hehe, det där händer ju jämt.
När man ska visa vad det är som inte funkar så funkar det helt plötsligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-03-03 11:07
Ursprungligen av pichia:

Tilläggsfråga: varför finns det en särskilld tag för php? Räcker det inte med bara kod?

Nu har jag inte använt code på ett tag, men php syntaxfärgar koden, för php då.

1
Bevaka tråden