Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

G4 Cube med OS X?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har någon erfarenhet av att använda system OS X (helst Panther) på en kub, dvs Power Mac G4 Cube? Vilken prestanda krävs? Räcker det att uppgradera processorkraft till 800 MHz/max, eller blir det ändå långsamt?

Kör OS X 10.3 just nu på en Kub (G4 450MHz, 896MB, ATI Radeon 7500, 40GB disk). Det fungerar faktiskt förvånansvärt bra, inte alls segt. Med andra så tror jag att en uppgradering på 800 räcker gott och väl, tänkt dock på att OS X suger minne som bara den. Så minst 768MB RAM är att rekommendera.

/ Sebastian

Ursprungligen av Sebastian:

Kör OS X 10.3 just nu på en Kub (G4 450MHz, 896MB, ATI Radeon 7500, 40GB disk). Det fungerar faktiskt förvånansvärt bra, inte alls segt. Med andra så tror jag att en uppgradering på 800 räcker gott och väl, tänkt dock på att OS X suger minne som bara den. Så minst 768MB RAM är att rekommendera.

/ Sebastian

Cube 500 1,25 GB OSX 10.3 funkar bra, verkar inte vara processor kraft så mycket som RAM som OSX behöver. En snabb Hårddisk med 8 mb cache underlättar ytterligare.

Grafik kortet bara måste bytas (ati rage original) för någon form av anständig gaming.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-02 23:20

OriginalCube här sånär som på minnet. Har satt i lite extra så nu har jag 768Meg. I övrigt en 450MHz CPU, ATI Rage6 kort med 32Meg RAM, 40Gigs disk. På denna kör jag 10.3.
Har testat att spela Warcraft III på den och den funkar väl hjlälpligt men en CPU uppgradering och fetare GPU skulle göra det roligare...!

Men all-in-all så funkar det grymt bra!!

/jensa

Jag har kört OSX länge på min kub 450 och det fungerar kanon. Har haft datorn i två år och jag tycker fortfarande att den känns snabb. Bytet till X på kuben från 9 var ett lyft. Inte blev det långsammare, men betydligt bättre.

1
Bevaka tråden