Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iCal eller Palm Desktop?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-03-01 16:57

Har en Handspring Treo 270 som jag synkar med min G4. Använde till en början Palm Desktop och hade inga större problem men bestämde mig sedan för att testa Entourage. Laddade ner QSync och allt verkade OK. Men nu råkar jag ut för dubbelposter av hela kalendern och trippelposter av adresserna varje gång jag synkar.

Jag har macklat med conduit settings och stängt av synkningen med adress boken,date book mm men lik f-rbannat blir resultatet detsamma.

Skulle aldrig ha börjat med Entourage.

Någon som kör Apple varianten med iCal, Adressbok och iSync? Är det problemfritt eller skall man ge upp och gå tillbaka till Palm Desktop?

För mig funkar det kanon med iSync, Adressbok och iCal mot en Palm Tungsten. Har även testat att synka Mail och fungerade det med. MEN eftersom man måste ha Palm installerat så är det klokt att stänga av synk med Palm adressbok, kalender osv
Om du har dubbelposter på bägge så är det nog bara att manuellt rensa är jag rädd.

Intressant fråga (lyssnar uppmärksamt på svaren). Men för mig är nog memo/notes den viktigaste informationen - vad ska man synca dem med om man inte kör Palm Desktop?

  • Oregistrerad
  • 2004-03-01 17:13

Vad är det för skillnader/fördelar med iCal jmf Palm desktop?

Finns det något listigt sätt att göra mallar?

Jag vill kunna lägga in en passlista från jobbet och sedan kunna välja i den. Då skall tiden markeras i kalendern. Hoppades att det skulle finnas i Entourage men har ej lyckats hitta det.

Det är länge sedan jag testade iCal, men då blev jag besviken och bytte tillbaka. Det var ingen lätt åtgärd jag fick slita ordentligt för att lyckas få tillbaka PalmDesktop.

Jag skippade iCal därför att jag inte gillade hur de hanterade ToDos och programmet inte hade några templates som PalmDesktop. Hur det fungerar idag kan jag inte säga för det var så krångligt att byta tillbaka till PalmDesktop så jag vågar inte pröva igen.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-01 23:25

Är också nöjd med hur den syncar med adressbok och iCal. Har inga som helst problem med ToDos idag, men har för mig att det funkade dåligt först.

Vad gäller memo/notes så gör den en backup till palm desktop efter den syncat calender och adressbok. Så dom blir backupade, däremot går det ju inte att komma åt infon från iCal. Det är väl den enda conduiten som inte stängs av när man lägger in iSyncstödet, just syncningen av memo/notes.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-03 21:23

Har nu bytt till iCal och efter några synkningar så funkar det bra. iCal verkar bättre än när jag testade det senast. Har fortfarande inte några mallar men klipp och klistra funkar bra och att dela upp sitt "liv" i olika kalendrar verkar smidigt.

Men är jag synkar adresserna så kommer alla adresserna från Palm desktop med. Jag försökte radera dem men då är filen låst!

Någon som vet vad man skall göra? Kan man leta reda på den och radera den?
Även To do är låst.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-03 23:24

Installerade om Palm Desktop och lyckades då radera alla adresser ( raderade alla i Entourage också ). Men det verkar inte som att Adressbok synkar med Treon. Har valt att synka allt i iSync.

Vad kan vara fel?

1
Bevaka tråden