Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mer än snabbare G4 i nästa PB?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-03-01 19:28

Jag ska konfa en PB12 åt en god vän och har därför konsumerat alldeles för mycket av PB-speedbump-rumors, som sig bör. Det jag kommit fram till:

Sammantaget så borde en speedbump kunna vara på G... Som vanligt. Det jag dock funderar allra mest över är inte ett par extra Ghz, utan:

- Vad mer kan kommande speedbump föra med sig?

> Stöd för snabbare minnen (iaf till PB12)?
> Nya Radeon-kortet?
> En G4 (7447A) som ändrar frekvens och strömförbrukning?
> Bättre skärm (oxå PB12)?
> SGF:er som inte ramlar av?

Stort sett är jag riktigt nervös över att missa mer än en lite snabbare CPU... Och PB12 måste beställas inom 3 veckor. Tjohoo!

Ursprungligen av pjutsi:

Jag ska konfa en PB12 åt en god vän och har därför konsumerat alldeles för mycket av PB-speedbump-rumors, som sig bör. Det jag kommit fram till:

Sammantaget så borde en speedbump kunna vara på G... Som vanligt. Det jag dock funderar allra mest över är inte ett par extra Ghz, utan:

- Vad mer kan kommande speedbump föra med sig?

> Stöd för snabbare minnen (iaf till PB12)?
> Nya Radeon-kortet?
> En G4 (7447A) som ändrar frekvens och strömförbrukning?
> Bättre skärm (oxå PB12)?
> SGF:er som inte ramlar av?

Stort sett är jag riktigt nervös över att missa mer än en lite snabbare CPU... Och PB12 måste beställas inom 3 veckor. Tjohoo!

Ett par extra Ghz till vore ju inte helt fel

En tisdag inom en månad så lär du få veta. Om PB 12" uppdateras snart så lär 12" få lite bättre grafik , 1.25 Ghz processor och lite snabbare minnen (som dock knappt ger någon fördel) 7447A processorn lär inte bli någon höjdare med tanke på att det är en bantad version av en redan bantad processor .Däremot så lär den ju ge någon timmes längre batteridrift om man inte maxar datorn.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-01 19:52

Arrrgh!! Jag gjorde faktiskt en beställning av PB12 i morse men fick kalla fötter ganska fort... Men nu när jag tänker tillbaka på hur orderbekräftelsen såg ut så kan jag nästan svära på att "Estimated delivery date" var den 23 mars!!! Iofs skulle jag ha en 80GB disk, men det ska ju inte ta 3 veckor att få till. Och gissa vilken veckodag detta är?!?!!

Trodde aldrig jag skulle få PBG4-feber någonsin. Ack så fel man kan ha... Hihi.

FWIW: AI har luskat bland sina källor och det verkar, om källorna har rätt, som om problem har orsakat försening för Apples produktuppdateringar. PM G5 som många trodde skulle ha kommit i ny variant vid det här laget kanske inte ens kommer förrän i slutet av mars. Och ny PB kanske först så sent som slutet av april (eller tidigast slutet av april faktiskt). Problemen kan vara relaterade till nya grafikkretsar och grafikkort från ATI.

Vad trött man ska bli då, att man aldrig får beställa

1
Bevaka tråden