Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min ibook knakar och brakar

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Höljet kring tangentbordet verkar ha släppt på ena sidan och verkar inte sitta fast riktigt, resultatet är att det knakar om den när jag rör lite på den. Finns det nåt sätt att få höljet på plats igen så man slipper knakandet?

jävla måndagsexemplar...döda pixlar och så allt knakande

  • Oregistrerad
  • 2004-02-29 15:49
Ursprungligen av zingoalla:

Höljet kring tangentbordet verkar ha släppt på ena sidan och verkar inte sitta fast riktigt, resultatet är att det knakar om den när jag rör lite på den. Finns det nåt sätt att få höljet på plats igen så man slipper knakandet?

jävla måndagsexemplar...döda pixlar och så allt knakande

Kanske missförstått men kolla NOGA att "piggarna" på nedre delen av t-bordet verkligen har hakat i hålen, jag var nästan tvungen att bända det för att få i de små piggarna. Nu funkar det hur bra som helst.

Samma för mig. Fick hålla på och pilla länge för att få tangentbordet ordentligt på plats efter att ha satt i airportkortet.

Ursprungligen av scorpion:

Samma för mig. Fick hålla på och pilla länge för att få tangentbordet ordentligt på plats efter att ha satt i airportkortet.

nej det är inte tangentbordet med piggarna... utan höljet omkring,.. som lossnat lite i fogarna på vänster sida..därför som det knakar.. vet inte om det är ditlimmat eller.. om man kan fästa dit höljet igen

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2004-02-29 23:48

Lite nyfiken, vilken modell är det? G4, G3 eller dasslock?

  • Medlem
  • Mark
  • 2004-02-29 23:57

Jag hade något liknande på min G4 933. Det gick att klämma ihop på ytterkanterna så att ytterhöljet smätte på plats. Det var iofs bara en lite löst och var inte speciellt störande men på plats kom det.
/c

det är en g3 800 combo

jag har samma på min iBook, men jag har vant mig, tycker nästan det är lite hemtrevligt, ungefär som en knarrande trappa i ett för övrigt knäpptyst hus

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-03-01 08:49

Min knakade också lite, men efter att ha tagit bort och satt tillbaka tangentbordet löste sig det. Levrerade med 3 döda pixlar två vaknade nästan med en gång men den tredje sitter uppe i hörnet och myser...

  • Medlem
  • Mark
  • 2004-03-01 23:33

Det som kanske är det mest störande ljudet, för att inte säga det enda ljudet är det ihåliga plastiga klicket som kommer från klickplattan. Heter det så? På en annars tyst maskin känns det billigt. Fast å andra sidan är ju iBooken billig och prisvärd:)
/c

1
Bevaka tråden