Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

wire-lås? vilka rekommenderas?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-02-23 12:40

måste skaffa ett wire-lås till min ibook.
wire-lås som wire-lås? eller? någon skillnad på kvalitet?
vilka har ni?

och hur/var använder ni dem? känns inte så säkert att bara sno det runt skrivbordsbenet, eller?
//j

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-23 13:16

johelo,

Störst på låsvajer-marknaden är nog Kensington, som har ett brett utbud av lås-lösningar.

Se mer i denna tråd, som handlar om att låsa fast sin Mac.

-Torkel

  • Medlem
  • Malmö
  • 2004-02-28 11:44

men jag undrar lite vad ni har för erfarenheter själva av lås.
kengsinton kostar 5-600 det finn lås för 2-300
hur bra är targus tex?

  • Oregistrerad
  • 2004-02-28 14:36
Ursprungligen av johelo:

men jag undrar lite vad ni har för erfarenheter själva av lås.
kengsinton kostar 5-600 det finn lås för 2-300
hur bra är targus tex?

Vad menar du med "bra" egentligen? Problemet med vajerlås är att de går att klippa av utan vidare med rätt verktyg...
Jag har köpt lite olika märken. Tycker de är likvärdiga och gör vad de ska. Kombinationslås är trevligt precis som maca skriver i den andra tråden.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-28 21:16

Kensingtons vajrar är av rostfritt seghärdat stål och kan inte klippas av med annat än största bultsaxen eller stämjärn och slägga. Hur som helst är det hopplöst att få ut den ev. avklippta delen ur chassit utan att förstöra hela burken.
Köp Kensington. Det är inte för inte låsstandarden kallas för "kensingtonlås"

  • Oregistrerad
  • 2004-02-29 00:39
Ursprungligen av Schuckert:

Kensingtons vajrar är av rostfritt seghärdat stål och kan inte klippas av med annat än största bultsaxen eller stämjärn och slägga. Hur som helst är det hopplöst att få ut den ev. avklippta delen ur chassit utan att förstöra hela burken.
Köp Kensington. Det är inte för inte låsstandarden kallas för "kensingtonlås"

Bra att veta!
För mig har en vajer alltid varit en vajer, jag har aldrig provklippt någonting.

Ta i trä, än har ingen klippt någon vajerlåst laptop. Alla stölder i mina omgivningar har varit av typen "tillfället gör tjuven". Olåsta laptops har försvunnit från tillfälligt obevakade kontor.

1
Bevaka tråden