Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är jag en hypokondriker?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-02-27 11:36

Hej!

Min PB 15" 1,25ghz Alu har en massa mindre skavanker, inga jätte allvarliga dock men tillräckliga för att man har en orolig känsla i själen.
vad tror ni?

-" backlight" har sluta fungera, (nu dyker inte ens symbolen upp när jag trycker ner tangenten).

- "Vilolampan" lyser när datorn är på och inte när den är i vila.

- Hörlursutgången ger ifrån sig knäppande ljud ibland.

- Styrplatan är lite bubblig (fult men inte så viktigt).

- Några av tangenterna sitter skevt och när man trycker ner tangenter på h-sida så gungar hela sjok till).

- Batteriet håller max 1:30-2:00h efter kalibrering.

- Skärmen har mörka fläckar i några minuter i början efter en uppstart.

Tror ni detta anses som tillräckligt med krångel för att Apple skall bry sig?
(köpte den i oktober 2003).

  • Oregistrerad
  • 2004-02-27 11:44
Ursprungligen av Ludo:

Hej!

Min PB 15" 1,25ghz Alu har en massa mindre skavanker, inga jätte allvarliga dock men tillräckliga för att man har en orolig känsla i själen.
vad tror ni?

-" backlight" har sluta fungera, (nu dyker inte ens symbolen upp när jag trycker ner tangenten).

- "Vilolampan" lyser när datorn är på och inte när den är i vila.

- Hörlursutgången ger ifrån sig knäppande ljud ibland.

- Styrplatan är lite bubblig (fult men inte så viktigt).

- Några av tangenterna sitter skevt och när man trycker ner tangenter på h-sida så gungar hela sjok till).

- Batteriet håller max 1:30-2:00h efter kalibrering.

- Skärmen har mörka fläckar i några minuter i början efter en uppstart.

Tror ni detta anses som tillräckligt med krångel för att Apple skall bry sig?
(köpte den i oktober 2003).

Har du provat "zappa p-ram", kommer för tillfället inte ihåg kombinationen & reparerat behöhrig. m.m., bytt minnesmodul, sist installerat om. Om inget funkar skulle jag definitivt lämna in den. (Logikkortet? Nån?).

Om du lämnar in den så är det väl skärmen, hörlursutgången, batteriet, vilolampan, backlight jag skulle koncentrera mig på att få fixat men dock påpeka de andra "skönhetsfelen".

  • Oregistrerad
  • 2004-02-28 21:54
Ursprungligen av DaPhox:

Har du provat "zappa p-ram", kommer för tillfället inte ihåg kombinationen & reparerat behöhrig. m.m., bytt minnesmodul, sist installerat om. Om inget funkar skulle jag definitivt lämna in den. (Logikkortet? Nån?).

Om du lämnar in den så är det väl skärmen, hörlursutgången, batteriet, vilolampan, backlight jag skulle koncentrera mig på att få fixat men dock påpeka de andra "skönhetsfelen".

Jag har provat att "zappa p-ram". Då hände ingenting förutom att symbolen för backlight försvann helt.(innan visade den sig men funkade inte endå)

Vad menar du med minnesmodul? ...ram-minnet?

Jag har tyvärr inte möjlighet att backupa för ominstallation (just nu iallafall...min externa hd e paj)

Vad kan hända med logikkortet..och vad har den för funktion

/logicalludo

  • Oregistrerad
  • 2004-02-28 23:53

[QUOTE="Ludo"]Jag har provat att "zappa p-ram". Då hände ingenting förutom att symbolen för backlight försvann helt.(innan visade den sig men funkade inte endå)

Vad menar du med minnesmodul? ...ram-minnet?

Jag har tyvärr inte möjlighet att backupa för ominstallation (just nu iallafall...min externa hd e paj)

Vad kan hända med logikkortet..och vad har den för funktion

/logicalludo[/QUOTE

Prova och ta ut ram-minnet & kolla om det fungerar.

Du måste nog lämna in den & då måste du göra backup i.a.fall.

Är ganska dålig på sånt här men jag TROR att logikkortet styr olika delar av datorn el. kommunikationen mellan dem. Vet i.a.fall att det ofta har strulat på äldre datorer.

Lämna in den. Garantin bör ju gälla (jag köper alltid utökad garanti) och det finns inget värre än när arbetsredskapet har hyss för sig. Och ... javisst är du hypokondriker. Är vi inte alla det?

Angående knäppande ljud från hörlursutgången så får jag det med min ibook om jag använder hörlurskontakt med metallhölje, och detta hölje kommer i kontakt med ibookens hölje. Hörlurskontakt av plast funkar bättre då.

1
Bevaka tråden