Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Äntligen funkar det att browsa nätverk och lägga till printrar mm.!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick stop på nätverksbrowsandet på skolans nätverk efter bytet till Panther och det blev tvärt omöjligt att hitta skrivare och skriva ut från min mac.
Konsulterade vår nätverkstekniker vilken hänvisade mig till använda novell för att komma åt skrivarna.
Testade att installera Netware-demo'n idag, vilken inte heller kunde logga in mig, inte ens blädra i trädet.
Däremot så provade jag igen, på vanligt vis (kringla+k), efter Netware försöket - Vipps så funkade det igen, precis som med Jaguar!?!
Mycket underligt...

Fantatiskt enkelt att lägga till skrivarna, bara peta in namnet i listan
Härligt att det funkar, men vad var det som krånglade tro?
Kan Netware ha påverkat eller var det slumpen?
(GIllar inte slump)

Får du reda på mer om det så posta gärna för jag sitter och undrar vad som är fel precis som du gjorde. Jag ser varken skrivare, OS9-maskiner eller OSX maskiner. Det blir gör manuellt änna

^MR

Ursprungligen av Martin Rudolfson:

Får du reda på mer om det så posta gärna för jag sitter och undrar vad som är fel precis som du gjorde. Jag ser varken skrivare, OS9-maskiner eller OSX maskiner. Det blir gör manuellt änna

^MR

Testa öppna programmet "Katalogtjänster" som ligger i "Program-->Vertygsprogram".
Kryssa i "AppleTalk" i listan.

Jag fick visst till det utan att använda AppleTalk:

Ursprungligen av kitesurf:

Jag fick visst till det utan att använda AppleTalk:

Great stuff!
SMB och rendezvous räckte att lägga till för mig!
Tackar.

1
Bevaka tråden