Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vodafone - är dom bra?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hallå, fick min nya T630 idag med ett vodafone abonnemang. saken är den att jag har ett comviq kontantkort kvar från min gamla telefon som jag funderar på att använda istället för abonnemanget.

har snackat med polare som har vodafone och dom verkar inte särskilt nöjda alls. mest att det skulle vara rätt dyrt. vad säger ni?

  • Oregistrerad
  • 2004-02-25 21:34

Vodafone är lite dyrare än comviq - men har både en fungerande service och en kundtjänst som kan hjälpa till…
Efter att två gånger provat hos comviq så begriper jag inte att dom får sålt ett endaste abonemang.

Så prova du vodafone ett tag och upptäck att de är tusan så mycket bättre än comviq.

Mina 2-öre

  • Oregistrerad
  • 2004-02-25 22:00

Jag är Vodafonekund sen -96 och bortsett från att jag har lite dålig täckning på två ställen i huset så har jag ingenting att anmärka på, suverän kundtjänst som för omväxlingsskull verkligen ringer tillbaka när de lovar det. Visst, de kanske är lite dyrare, men jag anser att det är värt det.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-25 22:42

Jag är mycket nöjd med Vodafone.
Har kört med Vodafone sedan dem drog igång sin verksamhet i Sverige i början av 90-talet.
Gjorde en sväng hos Telia och Comviq men gick ganska snabbt tillbaka till Vodafone.

Täckningen är bra förutom längre norrut i Sverige där Telia har klart bäst täckning.
Dem har en mycket bra kundservice som alltid vill hjälpa till på bästa sätt.

Tjänsterna som är kopplade till abonnemanget funkar mycket bra.

Sedan kanske det är något dyrare men som sagt man får en bra produkt med hög kvalitet.

jojo, jag tvivlar liksom inte på att dom har bättre tävkning än comviq, det är bara att månadskostnaden kan flyga i taket medans mitt comviq kontantkort pratar på tills det måste fyllas på igen....

  • Oregistrerad
  • 2004-02-26 08:14

I vilekt fall så kommer nog inte din vodafone live -telefon att gilla ett comviqkort (lite smarta är telefoner ) men skaffa ett vodafone kontantkort om du gillar kontantkort bättre (och vem gör inte det...)

  • Medlem
  • 2004-02-26 09:53

Comviq har klart bättre täckning i Stockholm än Vodafone. Hur det är på "bästkusten" har jag ingen aning om. Vodafone har ju betydligt fler "festliga" funktioner, men om man primärt ringer med sin telefon så tycker jag inte att det är värt att betala extra för. Comviq/Tele2 har en ganska aggressiv faktureringsavdelning, vilket kan leda till missnöje, men om man aldrig missar en betalning så är det inga problem.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-26 09:57
Ursprungligen av stfm:

men om man aldrig missar en betalning så är det inga problem.

Men om dom fakturerar fel så har man bestående problem
[Hoppas tele2 tycker det är värt 42:- mot att jag städse pratar skit om comviq av för mig goda skäl...]

  • Medlem
  • 2004-02-26 10:01
Ursprungligen av Pär:

Men om dom fakturerar fel så har man bestående problem
[Hoppas tele2 tycker det är värt 42:- mot att jag städse pratar skit om comviq av för mig goda skäl...]

Ja, jag har varit med om saker som får en att bli tvungen att bita i en träsked, men själva telefontjänsten är fläckfri. Dessutom hjälper det ofta att ringa och skälla ut de stackars personerna i kundtjänsten. Glöm inte att oavsett om de inledningsvis hävdar motsatsen, så kan de fixa i princip vilka problem som helst.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-26 10:16
Ursprungligen av stfm:

Dessutom hjälper det ofta att ringa och skälla ut de stackars personerna i kundtjänsten.

Har skällt ut två chefer för kundtjänsten efter noter (usla dylika) och blivit lovad, och lovad, och lovad...
Problemet är att kundtjänst är ett fristående center med fullkomligt vattentäta skott till tele2s faktureringsavdelning... (har iofs försökt skälla på dom oxå, men dom hänvisar till kundtjänst...).
Spelar väl ingen roll iofs (speciellt med tanke på att det var 42:-) men är lite symptomatiskt för hur tele2 funkar (kan rabbla exempel till leda...)

Kontentan är dock : Tycker inte man skall rekommendera företag som inte sköter sig...

Jag kör både Telia, Vodafone och Comviq. de två senare med kontantkort.

Jag ahde innan Comviq som företagskort, efter att ha skällt på Janrheimer så krediterades fakturan, men vägen dit var EXTREMT lång. Fast efter det kan jag inte klaga på Comviq. De senaste tre åren ahr de skött sig.

När det gäller kundtjänsten idag så tycker jag Telia är sämst. De har noll koll på GPRS tex. Vodafone känns som bäst pålästa, men de har en tendens att vara jobbiga att ha att göra med.

Snart hoppar jag på Tre för att skaffa en SE z1010, men vi får se hur de sköter sig!

  • Medlem
  • Nacka
  • 2004-02-26 14:29

Grymt nöjd med v-fone - bra service, alltid täckning och gillar att de har butiker där man kan träffa dem "in person"... - med tiden har hela vänkretsen skaffat v-fone vilket gör att de 60 "fria" minuterna per månad plötsligt går åt!

  • Medlem
  • 2004-02-26 14:47

Jag har Vodafone. Tycker att de är mycket bra och deras service är utmärkt. Det ända jag upplevt som negativt är täckningen när jag är i mina gamla hemtrakter... de mörka skogarna i Småland.

Annars som sagt, mycket bra.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-26 15:01

Häpp Häpp...
Snart kan nog Björnström ringa till vodafone och ta betalt för reklamen

alltså min vodafone T630 kom ju som icke operatörslåst, så inga problem. köpte inte telefonen hos vodafone...då hade jag ju även fått en sån där vodafone logga på den. INTE SNYGGT!
har bestämt mig för att köra med comviq, enda grejen är att mms är inte utdelat av sony ericsson till T630. jag får nog vänta en vecka innan man kan skicka en sån där riktig kvalitetsbild till någon....

1
Bevaka tråden