Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

När kommer T630?

Tråden skapades och har fått 88 svar. Det senaste inlägget skrevs .

ja, jag undrar just när T630 kommer till Sverige. Jag är trött på att vänta....

  • Oregistrerad
  • 2004-02-14 16:40

Den har väl kommit? T.ex InWarehouse... Leverans i slutet av feb.

Jag pratade med en säljare igår, och han tippade på slutet av nästa vecka, börjar på nästnästa. Den svarta dröjer dock, slutet av maj hörde jag någonstans. Men man vet ju aldrig med SE. Z1010 skulle släppas innan årsskiftet, och det var ett tag sedan nu.
Däremot skall det inte vara samma problem som med Z600 där alla var bundna till Vodafone, utan det skall gå att få tag på obundna nallar.

Jag var ruggigt sugen på en T630, men nu börjar Z1010 närma sig (hoppas jag). Hade varit skönt med 3G, även om det inte fungerar tiptop. Dock hörde jag att alla Z1010-telefoner skulle vara bundna till telia.

//fredrik

Jag vill veta när SE T630 "Black" kommer till Sverige.

Den svarta varianten kommer troligtvis att börja säljas lite efter att den vita börjat säljas. Jag gillar den vita bättre!

SE T630 i butik

Enligt Mobil finns nu T630 i butik. Dock endast i svart......
http://www.mobil.se/nyheter/visa.asp?id=7683&sid=1

Jag har precis köpt den svarta.. Ligger på laddning nu..

Synd att den vita börjar säljas senare.. Kulle passa Ibooken bättre.

Ursprungligen av Lizardman:

Jag har precis köpt den svarta.. Ligger på laddning nu..

Synd att den vita börjar säljas senare.. Kulle passa Ibooken bättre.

Tell me more! Hur är den? Positiva/negativa överraskningar?

//fredrik

  • Oregistrerad
  • 2004-02-18 20:57
Ursprungligen av Lizardman:

Jag har precis köpt den svarta.. Ligger på laddning nu..

Synd att den vita börjar säljas senare.. Kulle passa Ibooken bättre.

Har den svenska menyer, eller är det en import med enbart engelska och kinesiska (eller vad det nu var)?

Där ser man hur rykten kan slå fel! Det senaste jag hörde om den vita varianten är att den börjar säljas nu på fredag. Det när nog dock något man skall ta med några grova nypor salt tror jag, med tanke på skrällen med den svarta modellen.

//fredrik

Den känns vid ett första intryck helt OK. Lite väl lik T610 men snyggare. Synkade enkelt med Isync vid första försöket. Får se hur den visar sig fungera när jag använt dess funktioner lite mer..

Ursprungligen av Lizardman:

Den känns vid ett första intryck helt OK. Lite väl lik T610 men snyggare. Synkade enkelt med Isync vid första försöket. Får se hur den visar sig fungera när jag använt dess funktioner lite mer..

Ursäkta, men smaken är som baken.
Sitter och tittar på bilden och jämför med min blåa 610. Tycker inte att det har blivit snyggare med de breda plastknapparna, för det är inte så mycket annat som skiljer.
Kanske den är snyggare i verkligheten. Får väl ta och kolla på the PH...

Bild tagen med T630 i halvtaskigt ljus..

  • Medlem
  • Kalmar
  • 2004-02-19 11:06
Ursprungligen av Lizardman:

Bild tagen med T630 i halvtaskigt ljus..

va fasiken är det lika kass kamera fortf som i T610/Z600 vbörjar bli lite pinsamt ju.

Ursprungligen av maccis:

va fasiken är det lika kass kamera fortf som i T610/Z600 vbörjar bli lite pinsamt ju.

De första bilderna var i kamerans medelupplösning dvs. 288x352..

Brus, färger och ljus är ju alltid ett problem för billiga kameror men jag tycker att 480x640 blir helt OK för att vara en telefon. Och den ÄR köpt på phonehouse i Sverige..

Senast redigerat 2004-02-19 16:22
  • Oregistrerad
  • 2004-02-18 22:42

Bilden ser ändå helt okej ut för ljuset.
Ska nog bli en födelsedagspresen till mig själv det här

  • Medlem
  • London
  • 2004-02-19 07:15

Ar det import eller kopt i Sverige?

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-02-19 11:10

Enligt Inwarehouse hemsida ska den ha en upplösning på 640x480 px på bilderna. Stämmer det?

Ursprungligen av Kalle W:

Enligt Inwarehouse hemsida ska den ha en upplösning på 640x480 px på bilderna. Stämmer det?

Enligt Mobileburn.com så är det 288x352 pixlar, men SE har ett "extended photo mode" vilket skall förstora bilden till 640x480 utan någon större kvalitetsförlust. Så var dock inte fallet enligt Mobileburn, bilderna blev riktigt kassa tydligen.

Hela recensionen kan du läsa här.

//fredrik

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-20 18:23

Igår fanns den svarta på både The Phone House och Vodafone Stores, jag vill dock se den vita innan jag köper. Idag var den svarta slut både på The Phone House och Vodafone Stores, och de har inga direkta uppgifter om när den vita kommer. Eventuellt kommer något enstaka exemplar nästa vecka. Bara att hålla ut. Jag tror inte det går att få tag i Live-modeller av den ännu, var vanliga versioner de hade vad jag fattade (vilket är skönt).

Upplösningen på kameran (eller vad det kan kallas) är densamma som T610, vad jag läst. SEs mjukvara interpolerar upp den så det ser bra ut på pappret, alltså i specifikationerna.

  • Medlem
  • 2004-02-21 02:38

Kör inte de flesta SE telefoner med 0,1 MegaPixel medan Nokia, Siemens etc kör med 0,3 eller är det fel?

Får min svarta T630 på onsdag..
ska bli kul och se hur den står sig emot min gamla T68i

Mvh

Martin

Köpte en vit

Köpte en vit igår. Funkar utmärkt. Passar ganska bra till min Alu pb15"
Enda problemet jag hittat hitills är att salling clicker inte verkar reagera på "YES" så man kan inte starta och stoppa iTunes/keynote etc... skumt. Jag är iofs toknybörjare på salling clicker men jag har inte hittat var man ställer in vilken knapp som ska göra vad för olika program...

Sådär då har jag fått min Svarta T630
Wunderbar telefon!, bättre än T610..

fast det är väldigt svårt å få av batteri höljet tyckte jag
samt hur funderar mina vänner funktionen? nån som vet? har icq stöd för den?

Mvh

Martin

Nån som fått igång MMS och WAP på en T630 med Comviq Kontakt?
Jag bad dom skicka T610 inställningarna men dom funkade inte..
ska prova manuellt nu

pust

Mvh

Martin

Använd inställningar för SE Z600 för Comviq kontant. Dom funkar. Ladda hem alla inställningarna från Comviq hemsida som SMS. Enkelt.

Ursprungligen av adress@mac:

Använd inställningar för SE Z600 för Comviq kontant. Dom funkar. Ladda hem alla inställningarna från Comviq hemsida som SMS. Enkelt.

Jag gjorde som du sa! , men det funkar fortfarande inte..
Pust jag vill ha igång gprs.. å mms :rolleyes:

Mvh

Martin

  • Oregistrerad
  • 2004-02-25 20:31

Är det inte så att det tar några timmar för comviq att aktivera tjänsterna?
Mvh Christofer

Nu funkar MMS iaf..
Men inte GPRS!!!! det står ogiltig sida när man knappar in en wap adress..
pust

Mvh

Martin

Inställningar Comviq

Ursprungligen av djsomeone:

Nu funkar MMS iaf..
Men inte GPRS!!!! det står ogiltig sida när man knappar in en wap adress..
pust

Mvh

Martin

Funkar MMS så bör ju GPRS fungera. MMS använder ju GPRS. Du fick förmodligen 2 sms från Comviq med inställningar. Använde du båda ? Annars kan det bli trassel. Lycka till !

Bevaka tråden