Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utfallande utskrift på Epson 830U

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har just köpt en Epson 830U och läste att den kan skriva utan marginaler. Har gått igenom manualen och följt den till punkt och pricka. Ett alternativ som man ska välja är Stylus Photo 830U(Sheet Feeder - Borderless), men det alternativet har inte jag. Skrivaren är kopplad till min Airport Extreme-bas. Nån som vet hur man ska göra?

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-02-25 16:25

Vad är det för program du skall skriva ut ifrån??

I photoshop Kan du gå in i File-Page Setup och Print with Preview

Själv har jag nyss nere på posten och lämnade in ett stort paket med en epson 830 för reklamation.
Inte helt nöjd med epson.

Hoppas du blir nöjdare!

Tråkigt att du måste reklamera.
Jag har skrivit ut ifrån iPhoto och Photoshop. Enlig manualen ska man välja Sheet Feeder - Borderless. Ett alternativ som jag inte kan hitta i Page Setup i något av programmen.
Jag kan också tillägga att jag, efter att ha kört på de drivrutiner som kom med Panther, försökt uppgradera drivrutinerna. På Epsons hemsida fanns version 1.6. När jag kollar info på skrivaren står det att det är version 1.53. Vet inte om detta har någon betydelse.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-25 17:05

Samma problem här
PB G4 skrivare Epson 830U blev så glad när jag läste i reklamen om utfallande bild tex
men har inte heller lyckats än
såg nån stans att det bara fungerade OS 9 ????? har någon läst det?
jag använder min nu ändå hade kört ett teg med den innan jag upptäckte detta kanske ett email till
Epson?
peter09

Har själv en 935 som skulle kunna skriva ut kantlöst.

Men icke.

Tills jag hittade bättre drivrutiner på Epsons Australienska webbplats. Det står att de bara får användas i Australien. Men det sk-t jag i.

//Brake6

1
Bevaka tråden