Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Norrköping?

Tråden skapades och har fått 41 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Oregistrerad
  • 2004-01-21 11:01

Finns det nåra mac användare här ?
eller är jag ensam med min jobbiga powerbook som inte
vill som jag vill?

Skulle va ql med ngn liten träff eller så annars.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2004-01-21 17:45

Har du kollat med Norrköpings lokala MUG MacPeking
http://macpeking.applepaj.com/
Vi är ett litet järngäng som träffas på torsdagskvällar kl. 18

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-02-12 11:31
Ursprungligen av Gunnar B:

Har du kollat med Norrköpings lokala MUG MacPeking
http://macpeking.applepaj.com/
Vi är ett litet järngäng som träffas på torsdagskvällar kl. 18

Det verkar som ni tagit det rätt så lugnt efter julen, inte mycket på schemat inte! Har ni sålt digitalkameran, inga bilder sen Bosse gifte sig! Känns som man kanske skulle joina och kolla vad ni hittar på för hyss!

  • Oregistrerad
  • 2004-02-12 14:18
Ursprungligen av speedy:

Det verkar som ni tagit det rätt så lugnt efter julen, inte mycket på schemat inte! Har ni sålt digitalkameran, inga bilder sen Bosse gifte sig! Känns som man kanske skulle joina och kolla vad ni hittar på för hyss!

Tycker att det ser lite väl lungt ut.. -det har juhe faktiskt kommit ett nytt numer av macWorld.

  • Oregistrerad
  • 2004-01-29 11:24

Hoppla hoppla.. d visste jag inte.. titt så trevligt..

  • Oregistrerad
  • 2004-01-29 11:33

Jo vi finns men är väl inte många :eek:

Visst finns det Macanvändare i Norrköping !
Jag känner till 4 stycken förutom mig själv, men de är tyvärr ej representerade på 99mac...
Om vi syns så blir vi flera !?

// Chr.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-05 11:47

jo.. jag känner osså nåra.. -varav en ska _bli_- han får sin splitt nya ibook nästa eller näst nästa vecka -känner sej mobbad- men men..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2004-02-11 23:01

Norrköping är knappast ett mecca av mac, men jag försöker så gott jag kan att konvertera mina vänner från the dark side...

Finns det någon trevlig ÅF för mac i norrköping för privatpersoner?

  • Oregistrerad
  • 2004-02-25 12:34

Dataservice som är den enda ÅF i stan (vad jag vet).
Och sedan säljer ju Alina macar, men de är dyra, för dyra

  • Medlem
  • 2004-02-25 12:36

Visst finns vi, men jag har ingen bärbar mac tyvär...

  • Oregistrerad
  • 2004-02-25 12:47

Hej, jag finns!

Jag vet ett par stycken till studenter som har mac. Vi kanske kan ha en egen MacPub i Norrköping, kanske MacPeking kunde samköra?

Hmm men var skall ja köpa den då? apple.se? e det bästa stället? Eller skall ja köpa en beg nån stans?

//Johnny

Joh jag har ett par polare som har mac... dom har dragit ner i mig i träsket... snart har jag en å då blir maccande i parken i sommar

Jag rekomenderar Dataservice, de kör med applestore priser plus att man har nära till sin ÅF om man skulle behöva prata med dem om något...
Jag har köpt alla mina maskiner där, vissa saker är kanske ngt dyrare än ex. postorder / Sthlm...
Men både tågresan/bilresan till sthlm kostar och så finns det exempel på saker som blivit mkt billigare...
Jag köpte en extern cdbrännare (LACIE) via dataservice för ngt år sedan, och det var nära nog halva priset mot
dustin, måste blivit ngt fel, men effekten blev att jag fick pengar till en god irländsk vätska till mitt kaffe
så att kvällen vid macen blir än mer njutbar !

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2004-02-25 18:23

Förutom Dataservice och Alina finns också Gullbergs Kontorsbutiken som säljer Mac. Har sålt i varje fall.
Själv köper jag det mesta på postorder, Macoteket, PowerPC, Speedmania:)
Vill man däremot ha billiga PC-kompatibla grejer typ bildskärmar, hårddiskar och minnen så kan jag rekommendera DataRef www.dataref.nu.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-26 00:49
Ursprungligen av Gunnar B:

Förutom Dataservice och Alina finns också Gullbergs Kontorsbutiken som säljer Mac. Har sålt i varje fall.
Själv köper jag det mesta på postorder, Macoteket, PowerPC, Speedmania:)
Vill man däremot ha billiga PC-kompatibla grejer typ bildskärmar, hårddiskar och minnen så kan jag rekommendera DataRef www.dataref.nu.

Är det så pass många som säljer Apple-produkter och tillbehör i Norrköping? Intressant. Vet att det finns några i Linköping också, iofs inte så konstigt med tanke på universitet.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-01 10:46

Dataservice visste jag. -d va ngt av det första jag såg när ajg flyttade tbx hit från GBG-
Men annars e d dött. att alina säljer syns juhe på deras hemsa. men dom vet nada
om grejerna. Försöker man köpa en mac av dom så föröker dom kränga en PeeZee
ist. -Jag tror att du ska titta på den här Compaqen ist. Ne Dra Åt Helv...

Men macpub då! dammit!

  • Oregistrerad
  • 2004-03-01 12:35

Vart skulle macpuben äga rum?
Otten? haha

Seriöst, det finns ont om bra pubbar i stan!

EDIT: Ok, kanske tog i lite väl

Senast redigerat 2004-03-01 16:44
  • Medlem
  • 2004-03-01 13:16

Gör det?

Pubben vid skvallertorget är väl bra, källaren likaså. Vill man ha något billigare ligger det en pubb vid nya torget.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-01 13:33

Väldensbar, Harrys, Olearys, Cromwell, osv.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-01 16:30
Ursprungligen av DimeR:

Väldensbar, Harrys, Olearys, Cromwell, osv.

Hmm, har Harrys sänkt åldersgränsen nu?

Världensbar har jag inte vart på, dock hört att det är ok, O'Learys öppna väl nyligen igen(?), det är bra, Cronwell är mysigt...

Men t.ex. Wasa, Rederiet, Otten, Palace osv är fördjävliga

Annars så är Sport baren trevligt, om det inte va som i lördags!

  • Medlem
  • 2004-03-01 14:45

Hejsan!
Undertecknad ny här på 99mac, dock inte ny vare sig det gäller Mac eller Norrköping (är alltså ett Mac-freak boende i Norrköping). Är dessutom med i MacPeking liksom Gunnar B som tipsat om detta forum.
Öl och Mac-prat är ju trevligt (vilket vi brukar träffas göra inom MacPeking), särskilt om det är nya "Macioter" man träffar. Vart det skall ske, dvs Norrköping/Linköping, är förstås för min del att förorda i Norrköping. Vilken pub spelar absolut ingen roll.
Vågar man föreslå valfri pub i Norrköping, kl 18.30 torsdagen 18/3 (dvs då MacPeking ändå skulle haft träff i lokalen)?
Mvh, Bosse Z

  • Oregistrerad
  • 2004-03-01 16:40

18/3 är skitbra... Då blir vi först i "Linköpings-området" med en MacPub!

Bishop's Arms var trevligt när MacPeking var där förut.

  • Oregistrerad
  • 2004-03-02 11:40

skall vi spika Cromwell, eller Learys, eller så den 18/3 då ?

  • Oregistrerad
  • 2004-03-02 11:43

Hoppas jag kan då, sådant som märks...
Men självfallet ska jag försöka komma!

  • Oregistrerad
  • 2004-03-02 15:13

-tvingar-

  • Medlem
  • 2004-03-04 19:53

Medlemsmöte i MacPeking idag föreslår gemensamt att den 18/3 kl 18.30 träffas vi på övre våningen på Bishops Arms. Macpeking-medlemmar känns igen på minnet (komer att framgå vad som menas ) ! Vi kommer sannolikt att vara 3-5 st!

  • Oregistrerad
  • 2004-03-05 12:07

ql att jag inte har en krona då..

Bevaka tråden