Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kommentera nyheterna.

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-02-25 10:55

Är det jag som har missat något eller har möjligheten att kommentera nyheterna på 99mac's förstasida helt tagits bort? Saknar att kunna läsa andras och skriva min egen syn på nyheterna.

Håller med.

Det var en bra funktion, som genererade bra diskussioner.

Jag kan inte detaljerna kring de tekniska bitarna, men jag vet att detta är något som vi vill och ska fixa så fort som möjligt.

Det är en konsekvens av att vi inte längre använder forumet för att skapa nyheter.

- Problemet är följande: jag skapar nyheterna 12-48 timmar i förväg, morgondagens huvudnyheter är ofta redan klara en eller ett par dagar i förväg, speciellt våra egna 99mac-unika reportage. Jag kan ju inte skapa en diskussionstråd med namnet "Macoteket öppnar i Göteborg" idag och sedan presentera nyheten på måndag, eller hur?

- Det går att införa ett kommentarsystem i själva redaktionssystemet men då blir dom skiljda ifrån forumet plus att kopplingen till medlemskonton försvinner (vi vill inte ha en separat inloggning för nyhetsrubriker).

Lösningen:

- Arvid jobbar på en uppdatering av redaktionsystemet som innebär att det dyker upp en "Skapa kommentar" text om det saknas en kommentar till nyheten sedan tidigare. Den som klickar på länken skapar automatiskt en kommentarstråd i nyhetsforumet som inkluderar dom första 200 tecknen i nyheten. När tråden är skapad länkas alla kommande kommentarer in i rätt tråd i forumet. Smart va?

/Martin

Ursprungligen av Björnström:

- Arvid jobbar på en uppdatering av redaktionsystemet som innebär att det dyker upp en "Skapa kommentar" text om det saknas en kommentar till nyheten sedan tidigare. Den som klickar på länken skapar automatiskt en kommentarstråd i nyhetsforumet som inkluderar dom första 200 tecknen i nyheten. När tråden är skapad länkas alla kommande kommentarer in i rätt tråd i forumet.

Låter som en bra lösning! Bättre än att ha separat system för kommentarer till nyheterna.

Ursprungligen av Björnström:

Smart va?

Precis som i filmerna

/Kristofer

Mycket bra. Ni har tänkt på allt, kommer nog att bli hur bra som helst när allt väl är färdigt.

  • Medlem
  • Lund
  • 2004-02-26 09:18

Det låter som en bra lösning. Ser ni bara till att det inte öppnas i ett nytt fönster också så blir det jättebra.

När räknar ni med att detta är klart?

De två senaste nyheterna jag läst här har jag verkligen velat kommentera...

Vi har det klassiska problemet: Arvid är upptagen med kundprojekt - egentligen i tio dagar framöver. Jag ska se om han har tid att fixa det asap - synd bara att missa 800kr/tim ifrån kunder...

1
Bevaka tråden