Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SMS Adressboken och T630

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-02-25 07:45

Hjälp!
Jag får inte min t630 att prata med adressboken i os x. Det går bra att para ihop den med min pb12" och byta filer mellan enheterna går bra. Men skicka sms fungerar inte och det står inte vem som ringer på skärmen när det kommer ett samtal.

Vad kan vara fel? Vilken inställning har jag missat?

Någon?

  • Medlem
  • International user
  • 2004-02-25 08:41

Det enda jag kan säga är att ihopkopllingen med adressboken inte funkar när du kör mobben som GPRS-modem. Annars funkar min t39 felfritt med min adressbok. Otroligt bra faktiskt. Dock är ju skräptecken-buggen i sms-fkn i adressboken irriterande.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-25 10:00

Liknande problem med Z600 löst!

Hade samma strul med min Z600 under 10.2.8. Hittade ett inlägg på macosxhints som löste problemet. Fick modifiera en plist i address book för att telefonen skulle identifieras.

Ditt problem kan vara det samma, att T630 är så ny att den inte finns definierad som en kommunicerbar enhet. Inlägget på macosxhints finns här

  • Oregistrerad
  • 2004-02-25 10:39
Ursprungligen av tomassan:

Hade samma strul med min Z600 under 10.2.8. Hittade ett inlägg på macosxhints som löste problemet. Fick modifiera en plist i address book för att telefonen skulle identifieras.

Ditt problem kan vara det samma, att T630 är så ny att den inte finns definierad som en kommunicerbar enhet. Inlägget på macosxhints finns här

AH!!! Jag är en lycklig man igen! Så enkelt men så krångligt. Tre minuter och sedan fungerar det!

2 587 342 ½ tack för hjälpen!

Ursprungligen av tomassan:

Hade samma strul med min Z600 under 10.2.8. Hittade ett inlägg på macosxhints som löste problemet. Fick modifiera en plist i address book för att telefonen skulle identifieras.

Ditt problem kan vara det samma, att T630 är så ny att den inte finns definierad som en kommunicerbar enhet. Inlägget på macosxhints finns här

Äntligen! Nu fungerar det även för mig. Min t630 och adressboken är kompisar igen.

//fredrik

  • Medlem
  • Växjö
  • 2004-02-28 17:40

Tack för tipset, det var efterlängtat!

  • Medlem
  • Kungsbacka
  • 2004-03-21 01:48

Jag får T630 att ringa upp via adressboken...men sms funkar inte trots det ovan nämnda tipset??

Får heller inte smsfunktionen eller att ringa upp någon med adressboken. Men det ploppar dcok upp en ruta när det ringer på T630`n. Ändrade plist i adressboken som det stod att man skulle göra i OXhints ovan som Tomassen tipsade om.

Sen något som jag är fundersam över. Fick inte över adressinformationen från min adressbok med synkning. Bara telefonnummer och e-post. Hur gör jag för att få med den informationen?

Ursprungligen av Pierre/M-stad:

Sen något som jag är fundersam över. Fick inte över adressinformationen från min adressbok med synkning. Bara telefonnummer och e-post. Hur gör jag för att få med den informationen?

Om T630 är lik T610 på den punkten så går det inte för Sony Ericsson tycker att man inte behöver ha något fält för adresser...

GRRRR!!!! Det gick ju t.o.m på min gamla 6210 och den är två och ett halvt år gammal. Men jag har ju ipoden med mig om jag åker bort. Så då finns de med iofs.. Men hade varit bra i telefonen också så klart.

Ja min förra telefon var också en Nokia 6210 och detta är en av de punkter som jag tidigare klagat på i T160:ans mjukvara. Att man bara kan ha ett mobilnummer/kontakt är också rätt dåligt.

hade ju så klart vänt på ett sånt här > till <, och då gick det ju inte. Nu funkar det fin fint.. Toppen kan man också säga. Slippa trycka på de små tangenterna på mobilen om jag kan genom datorn kan sända.. Min tjejkompis sa "vad häftigt" Svarade -mac

1
Bevaka tråden