Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

RemoteDesktop via airport > teliaADSL > airport?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har skaffat Apple's Remote Desktop så jag bl.a kan hjälpa farsan där hemma när det krånglar (1.745kr med studentrabatt ).
Det som jag inte riktigt fattat är hur jag ska få kontakt med hans PB som finns ansluten via airport på en telia ADSL-anslutning, presis samma uppsättning som jag har hemma.
Mellan mina datorer här hemma funkar det av sig själv, via airport>ethernet, men då jag vill komma åt farsans via ip är det stop.
Har provat att ange en serie ip-nummer omfattande hans ip, slagit av brandvägg, tillåter rubbet(?) i fildelnings inställningarna, appletalk på utifall det nu skulle påverka(?).
Sökt här på 99 utan att det hjälpt.

Vad ska ställas in i airporten, och hur beter man sig med remote desktop's inställningar?

Fasansfullt coolt app i övrigt! Tjejen skrek rakt ut på jag oanmält gick in och busade med hennes skrivbord första gången

För att få Apple Remote Desktop att fungera om man sitter bakom en router eller brandvägg så måste man forwarda port 3283 (UDP).
Dock så verkar det inte fungera i alla lägen. Jag kan t.ex. inte komma åt servern på jobbet hemifrån via min D-Link DI-604. Kör jag utan så går det dock bra.
Å andra sidan så har jag en kund som sitter bakom en Netgear router och den kan jag styra ifrån kontoret.
Att det inte fungerar har något att göra med fragmentering av UDP-paket har jag läst någonstans.

Det enda som behövs göra i ARD är att lägga till burken du vill styra:
Setup -> Computers --> Add by name

Uppgradera ARD om du inte har gjort det. I tidiga versioner fungerade det inte alls om man körde NAT.

1
Bevaka tråden