Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fildelning via två PB med Airport

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-24 21:00

Jag har en ny alu PB 1.25 som jag använder tillsammans med en Airport Extreme basstation. Nu är grejen den att jag har en gammal TiBook som jag vill använda som mediaburk dvs jag vill ha den kopplad till TV:n och kunna köra filmer via min ny Alu pb via fildelning över Airport basstationen. Men fildelning via en airport station går så extremt långsamt. Det är ett gammalt airportkort i Tibooken, men jag tycker ändå att det borde gå så fort att man kunde streama en film mellan dem?

Nu kör jag över filmerna och filerna via en Ipod. Anledningen till att jag inte kör in Cd eller dvd skiva i den gamla är att cd/dvd spelaren är trasig.

Någon som har något tips eller är det såhär långsamt dvs obrukbart?

  • Oregistrerad
  • 2004-02-24 23:34

Jag kör filmer i halvhyfsad internetkvalitet från min G5 på min PB med vanliga AirPort. Dock inte dvd-kvalitet, direkt, mer 320 x 240...

Tror att DVD-kvalitetsstreaming "kostar" 6-9 Mbit/s, så då borde ju en gammal AirPort i princip klara det. Jag vet dock av erfarenhet att det blir långsammare ju svagare signal man har. Har du provat att streama till datorn när du sitter nära basstationen?

en divx har 1,5-2,5 Mbit i bandbrädd typ. men det kan veriera även under en och samma fillm. Airport är bara 11 teoretiska Mbit så det kan mycket väl vara så att dne inte kommer upp i tillräklig prestanda för att kunna streama den. testa med ett APExtreame kort i tiburken.

1
Bevaka tråden