Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OS X 10.4/10.5?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ryktena börjar cirkulera nu, efter att det har varit dött som i graven gällande nästa uppdateringa av OS X.
Det som har sagts hitills är att HFS+ får databasliknande filstruktur, röststyrningen byggs ut och fler program (Mail, Safari osv) blir helt integrerade i systemet.

En lite väl överdriven beskrivining på hur det hela kommer att fungera läser här.

Som om det skulle funka så lätt...

- Dator, leta upp alla öppna portar på MS: servrar, anslut via oskyldiga internetanvändares datorer och radera allt du hittar!

  • Oregistrerad
  • 2004-02-24 16:36

Erkänn att det hade varit enormt häftigt om man kunde göra så

  • Oregistrerad
  • 2004-02-24 17:00

Hmmm.. det måste vara väldigt svårt att göra så bra röstigenkänning.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-24 17:20

Nja, ändå inte.
Microsoft har ju sin röstigenkänning som vilket, efter att jag har kört testerna så många gånger som möjligt funkar oerhöst bra med speech-2-text.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-24 19:46

Speech-2-text är om jag förstår rätt ett sätt att få tal till text. Där handlar det bara om att förstå ord och skriva dem. Nu handlar det ju om att ta kommandon via tal och då måste ju datorn gissa vad jag vill göra om man inte har vissa krav på ordval och ordföljd. Vi människor uttrycker oss väldigt olika när vi menar samma sak.

Det kommer att dröja länge innan vi kommer att kunna tala till datorerna på ett normalt sätt. "Dator, var snäll och hämta samtliga adresser från vänner som bor i Göteborg och skriv en inbjudan till Liseberg till dem."

Det kommer snarare att låta "Dator. Go to Adress Book. Välj adresser where city är Göteborg. Mailto result. subject: Inbjudan till Liseberg."

HAL kommer inte än på ett par år...

  • Medlem
  • International user
  • 2004-02-25 10:26

Som någon skrev bland textens kommentarer, det börjar likna det microsoft gjorde med explorer (dödade all konkurans) . Skillnaden denna gången är att det är "lilla apple" som gör det. Men det låter as-häftigt, återstår ju att se ifall man kan använda Os X 10.4/.5 på mina maccar hemma senare eller om man behöver en "State of the Art" dator.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-02-25 10:30

Hur som helst så kommer nog röststyrning om den är i klass med vad som beskrivits i texten revolutionera åtminstonde mitt arbetsätt.

(tillägg) Hoppas dem jobbar på att göra systemet ännu snabbare och stabilare än vad dem lyckats med under utvecklingen 10.1 -> 10.3, som varit grymt bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-25 11:03

Jag tycker inte att det var mycket nytt utan bara mer fokus på Tjänster. Skriv US Presidents list i vilket program som helst, (som stödjer Tjänster) markera texten och tryck shift+cmd+L, Boom. Tjänster är grymt tycker jag för man slipper hålla på och kopiera, öppna program och klistra in... Tjänster finns i programmenyn.

Så vad heter 10.4 ?

Tiger?
Lynx?

1
Bevaka tråden