Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kharma Police

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det här med Kharma har jag inte brytt mig så där överdrivet om antingen så har man det ju eller inte , inget som några inlägg på internet ändrar. Men när jag såg motiveringarna på min "nedvärderade" Kharma så blev jag ju lite undrande över vissa medlemmars dagismentalitet eller vad sägs om följande "motiveringar"

Först mina inlägg sedan dom "välgrundade" motiveringarna:

"S-Ata och firewire är interfacestandards som båda är betydligt "snabbare" än någon hårddisk på marknaden. Så prestandan beror på hårdisken du har i FW lådan och om du har fler FW enheter kopplade på samma FW kedja. 32 audiospår ska inte vara något problem med en bra extern FW HD om du sköter om den och ställer in musikprogrammet rätt"

Firewire hd för ljudins...
2004-02-21 23:33
Mats Börjesson
Skärpning

Mitt inlägg
"Den är väl snarare billig sett till vad man får. En lös minimal extern hårddisk med ungefär samma kapacitet kostar ju mer, utan ljudfunktioner. Sedan är ju 249 dollar det rekommenderade priset många köper den ju billigare."

Mini, första out of the...
2004-02-19 18:48
Doktor G
attityd

Mitt inlägg
"Kolla på eBay finns rätt många som säljer iPod mini till europa där , kolla deras feedback innan du beställer dock"

Beställa iPod mini från...
2004-02-18 19:44
mopp
ebay suger

Mitt inlägg:

"Håller med att Apple behöver fler användare men OSet efter OSX är ju väldigt långt i framtiden och kommer att finansieras stegvis.
Att Apple har haft relativt konstant "krigskassa" de senaste åren beror ju på att Apple har kört relativt "säkert" hade Apple för några år sedan satsat några miljarder på att expandera och lyckats med detta så hade dom nog haft ett större kapital idag och betydligt fler användare.

Skälet till att BMW går så bra är ju för att dom verkligen levererar bra bilar som folk är extremt nöjda med. Apple har ju en motsvarande position i datorvärlden men har en del kvar för att hålla samma klass som BMW vad gäller tillförlitlighet" (Jag svarade på ett inlägg där BMW jämfördes med Apple)

Steve Jobs: "Apple...
2004-02-19 15:00
xplane
Vad har bilar med datorer att göra?

Nedanstående efter att jag argumenterat för det rimliga i att en PB G5 är på gång.

Intressant G5 Powerbook...
2004-02-13 22:19
PMG5
"Allmänt oseriöst och dessutom en hel del demokrati inblandat i debatten vilket helt klart sänker inläggets status. Att dessutom storma fram bergssäkert på detta vis är inget som jag blir särskilt imponerad av. Sänkt kharma såklart!"

Jazzper:
PMG5 tycker tydligen att det är "En hel del demokrati" om George Bush och hans tillkortakommanden och John Kerry nämns i 3 av 100 inlägg i en tråd , vissa trivs tydligen med skygglappar konstant på.

Sen så hade iJohannes tydligen gett mig negativ Kharma på "Dell annonser på 99mac tråden" utan motivering .

Kan ju påpeka att jag aldrig gett någon negativ Kharma.

Senast redigerat 2004-02-24 16:38
  • Oregistrerad
  • 2004-02-24 15:57

Kharma känns lite lunarstorm....men det är ju rätt sött

Vad trött jag blir...tack för tipset. Återkommer.

Ja man ser ju tydlig vilka personer som missbrukar systemet. Sänkningar i stil med mopps "ebay suger" är ju verkligen onödiga. Enda sättet när nog att stoppa all negativ kharma helt enkelt. (iJohannes kommenterar var ju i alla fall lång och välmotiverad - men tyvärr är ju inte alla det.)

Ursprungligen av Adrian B:

Ja man ser ju tydlig vilka personer som missbrukar systemet. Sänkningar i stil med mopps "ebay suger" är ju verkligen onödiga. Enda sättet när nog att stoppa all negativ kharma helt enkelt. (iJohannes kommenterar var ju i alla fall lång och välmotiverad - men tyvärr är ju inte alla det.)

iJohannes kommentar var ju som jag skrev obefintlig .Nämnde det just för att jag trodde att det var ett krav att motivera Kharma.

Är det samma människor som "nedkharmat" som debatterat mot Kharma på forumet? En anti-kharma-kampanj?

Låt kharmningarna bli offentliga!

Ursprungligen av jazzper:

Firewire hd för ljudins...
2004-02-21 23:33
Mats Börjesson
Skärpning

Mini, första out of the...
2004-02-19 18:48
Doktor G
attityd

Beställa iPod mini från...
2004-02-18 19:44
mopp
ebay suger

Steve Jobs: "Apple...
2004-02-19 15:00
xplane
Vad har bilar med datorer att göra?

Nedanstående efter att jag argumenterat för det rimliga i att en PB G5 är på gång.

Intressant G5 Powerbook...
2004-02-13 22:19
PMG5
"Allmänt oseriöst och dessutom en hel del demokrati inblandat i debatten vilket helt klart sänker inläggets status. Att dessutom storma fram bergssäkert på detta vis är inget som jag blir särskilt imponerad av. Sänkt kharma såklart!"

Jazzper:
PMG5 tycker tydligen att det är "En hel del demokrati" om George Bush och hans tillkortakommanden och John Kerry nämns i 3 av 100 inlägg i en tråd , vissa trivs tydligen med skygglappar konstant på.

Allvarligt talat........har folk inga egna liv?

Jag fattar inte hur en "detalj" som Kharma kan ge sån´t här genomslag.
Att folk orkar...........

// Danne

  • Oregistrerad
  • 2004-02-24 16:47

Kan bara hålla med Danne, det här med kharma är ju ett skämt. Jag fattar verkligen 0 av vad det är till för...ärligt alltså... tråkigt för dig jazzper men tror inte det är så mycket att bry sig om.

Känns som att vi låter den här "testveckan" som Björnström pratar om
fortlöpa utan mer tjat om Kharma. Björnström & Co bör lägga sin 99mac-tid
på att fortsätta ta siten vidare i den riktning den är på väg. För min del är V.4
ett klart lyft (hittar nyheter varje dag) och för min del kvittar det om Kharma blir
kvar eller ej.

Tack för ordet!
// Danne

Ursprungligen av Stenbäck:

Känns som att vi låter den här "testveckan" som Björnström pratar om
fortlöpa utan mer tjat om Kharma. Björnström & Co bör lägga sin 99mac-tid
på att fortsätta ta siten vidare i den riktning den är på väg. För min del är V.4
ett klart lyft (hittar nyheter varje dag) och för min del kvittar det om Kharma blir
kvar eller ej.

Tack för ordet!
// Danne

Jag förstår vad du menar -- att om man låter det går ett tag så anpassas det och jämnas ut. Problemet är som sagt nu är att dom här exemplen Jazzper gav är precis det värsta som jag erfarade med kharmasystemet. Det tog inte hällre lång tid tills det börjades med det heller. Det är en rätt viktig del av systemet som jag tycker tål att diskuteras gång på gång på gång tills det blir fritt från detta som tydligen förekommer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-24 17:58

Adrian B här har du din "Kharmavedergällningsturné..."

Det är skit och förstås bra att folk som missbrukat kharmasättningen så som Jazzper visar får bekänna färg åtminstone mot personen de satt kharman på. Inte mer än rätt att han får upprättelse, men om alla ska starta trådar för att offentliggöra personer och deras uttalanden och bli diskuterade...

Sorry, men det här tycker jag är riktigt dåligt skött! Ni vill skapa bra stämning här inne så ni startar anonym negativ kharma som så förutsägbart kommer leda till det motsatta. När det motsatta sker gör ni allt offentligt och diskussioner som denna blossar upp som resulterar i ännu mer taskig stämning och personliga påhopp och eventuell svartmålning.

edit: tog bort en mening

Senast redigerat 2004-02-25 01:44
Ursprungligen av Earth:

Adrian B här har du din "Kharmavedergällningsturné..."

Det är skit och förstås bra att folk som missbrukat kharmasättningen så som Jazzper visar får bekänna färg åtminstone mot personen de satt kharman på. Inte mer än rätt att han får upprättelse, men om alla ska starta trådar för att offentliggöra personer och deras uttalanden och bli diskuterade...

Sorry, men det här tycker jag är riktigt dåligt skött! Ni vill skapa bra stämning här inne så ni startar anonym negativ kharma som så förutsägbart kommer leda till det motsatta. När det motsatta sker gör ni allt offentligt och diskussioner som denna blossar upp som resulterar i ännu mer taskig stämning och personliga påhopp och eventuell svartmålning.

Jag tjatar och tjatar om det här men.... vad var det jag sa!!!?

Du vet bäst - nu vet vi alla det. I fortsättningen överlåter vi dom stora besluten till herr Earth.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-25 01:43
Ursprungligen av Björnström:

Du vet bäst - nu vet vi alla det. I fortsättningen överlåter vi dom stora besluten till herr Earth.

Ok, antar att jag förtjänade den tack vare den helt onödiga sista kommentaren!

Jag tycker väldigt illa om allmän bespottning och offentliga diskussioner om andra och blir hetlevrad när jag ser eller hör sånt. Målet var inte att bekräfta min egen förträfflighet, utan ville förhindra att det blossade upp nån sorts häxtjakt där alla skulle börja posta namn och uttalanden från medlemmar som vi sen publikt skulle sitta och fördöma.

Det är förstås tråkigt om det leder till att vi råkar i luven på varandra och jag kunde uttryckt mig subtilare om inte känslorna varit i svall!

/Per

  • Oregistrerad
  • 2004-02-24 18:14

Jazzper, ber om ursäkt för kharmasänkningen du har fått av mitt konto, jag har inte gjort den.
Jag sitter på en på en delad dator som familjemedlemmarna också är inne och då jag brukar logga ut från 99mac för att förhindra såna här saker (mitt syskon är 9) så glömde jag det den här gången och då sidan var uppe så klickade han omkring och råkade sänka ditt kharma, detta är hans version efter jag frågade han om han hade gjort något här då jag inte kände igen detta.

Höjde ditt Kharma ett snäpp som kompensation.

EDIT:
Iaf försökte jag, måste ge till 19 st till innan den tillåter dig.

1
Bevaka tråden