Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Låter din G5 1,6:a ?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-02-18 17:32

Jag har en 1,6:a där nätaggregatet för alldeles för mkt oljud vilket även konstaterats av ett servicecenter som bytt ut PSU´n, men utan förbättring. Problemet med 1,6:an är att det endast finns en revision av PSU´n så ett byte gör inte ngn skillnad.

Jag har kontaktat Apple som hävdar att de inte känner till några större problem med 1,6:orna utan endast 1,8 och 2,0.

Det är därför jag nu vill ha reda på hur många här som har en G5 1,6 som upplever att nätaggregatet låter för mkt så att man kan försöka få Apple att släppa någon ny revision.

För min del skulle de räcka om de lyckades få fläktarna att gå i olika varvtal för att datorn ska bli tyst (satt fingret på endera fläkten och minskat varvtalet ngt och det blev tyst)

Jag har försökt kika i tråden "låter din G5:a" men många har inte angett vilken variant de har..

  • Medlem
  • 2004-02-18 18:08

Det verkar ju bli resonans... Jag har en hårddisk som vibrerar, men så länge man inte har den mot bordet så låter den inte. Det borde vara väldigt lätt att fixa med hjälp av någon liten gummibit någonstans.

Min hårddisk kräver att man har den på en bok eller något för att vara tyst. Vad händer om du lyfter datorn i handtagen? Tystnar den då?

  • Oregistrerad
  • 2004-02-18 18:10

Nopes, samma ljud även när jag lyfter på datorn, tyvärr.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-19 10:59

G5

Ja, min låter också. Jag har precis bytt nätaggregat, men den surrar nästan mer nu, en annan ton, den brummar. Det låter som om de har problem med aggregatet.

Mvh Sören

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-19 11:27

Är detta något som är på alla G5 1.6-or eller bara några få exemplar? Vågar man chansa?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-24 14:26

Enligt rubriken på Think Secret har Apple offentligt gått ut om ljudnivån i G5.

1
Bevaka tråden