Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Servicemenyn på T610

Tråden skapades och har fått 36 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • 2004-01-02 01:27

Bara för vetskap

<*>*<<*<*

< och > är det hållet du skall flytta joysticken...

Där kan du göra lite servicetester, se total samtalstid osv...

Vart och när ska man göra det?

Drar jag "jojjen" till vänster kommer jag till "Skriv nytt SMS"

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2004-01-02 09:59
Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Pettersson
Vart och när ska man göra det?

Drar jag "jojjen" till vänster kommer jag till "Skriv nytt SMS"

Fortsätt med knappkombinationerna enligt ovan så kommer du in i sevicemenyerna efter du matat in hela sekvensen.

Hrmmm.....jag kommer ingen vart.
* växlar ju bara mellan stor och liten text när man väl har hamnat i "Skriv nytt SMS". Jag måste vara korkad helt enkelt.....:(

Den här funkar:

Press: [joystick right] [star] [joystick left] [joystick left] [star] [joystick left] [star]

(Kopierat från denna tråd.)

Citat:

Skrevs ursprungligen av HankPank
Den här funkar:

Press: [joystick right] [star] [joystick left] [joystick left] [star] [joystick left] [star]

(Kopierat från denna tråd.)

Tack, det fungerade lite bättre!

Funkar lika fint på Z600. Bara så ni vet.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Albert Åhs
Funkar lika fint på Z600. Bara så ni vet.

...och på T68i.

/Göran

gah! hur gör man på en P800 då ?

Ingen joystick där ju.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2004-01-03 12:53

Går bra med rullhjulet på P800 / P900.

  • Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2004-01-03 14:21

Jamen! Här kan man ju se att det finns 2 olika ljusinställningar på P900an!! Varför kan man inte välja det någonstans? Jag tycker den lyser så man blir bländad! Den svagare (kallad normal i testet) hade ju varit perfekt!

Citat:

Skrevs ursprungligen av Hasse A
Går bra med rullhjulet på P800 / P900.

På dessa finns väl en speciell meny, om dom inte tagit bort den sedan jag hade en P800.

FYI:
Aktuell systemversion på T610 är R4C003. Jag fick min uppgraderad för en timme sen.

Ursprungligen av HankPank:

FYI:
Aktuell systemversion på T610 är R4C003. Jag fick min uppgraderad för en timme sen.

Så... R1L013 är... lastgammal då? Hade ju varit gött om en del av de egenheter som driver mig till vansinne är fixade i senare versioner. Hur fick du din upphottad?

Ursprungligen av jonazv:

Så... R1L013 är... lastgammal då?

Hmm, hur gammal måste inte R1A081 vara då...

  • Medlem
  • 2004-01-21 00:34
Citat:

Skrevs ursprungligen av HankPank
FYI:
Aktuell systemversion på T610 är R4C003. Jag fick min uppgraderad för en timme sen.

Funkar den värdelösa mejlklienten bättre då?

Citat:

Skrevs ursprungligen av nixon
Funkar den värdelösa mejlklienten bättre då?

Sorry, vet inte. jag använder inte mail på telefonen.

Hur är det med den stegrande ringsignalen då? Ringer det på full volym från början nu?

  • Medlem
  • 2004-02-23 17:43

Har också uppdaterat till R4003 idag…

Pratade med SEs support och de hävdar att det är en säkerhetsfunktion så att man inte skadar hörseln. Att varken Z600 eller P900 (eller någon annan modell vare sig före eller efter T610 har det) kunde de inte förklara. Bugg som inte kan fixas säger jag.

Jag har nog frågat någon annanstans nån gång, men var uppdaterar man sin T610 i sthlms området? Jag har inte uppdaterat nån gång sen jag köpte den i juni...

  • Oregistrerad
  • 2004-02-24 22:44
Ursprungligen av melfunko:

Jag har nog frågat någon annanstans nån gång, men var uppdaterar man sin T610 i sthlms området? Jag har inte uppdaterat nån gång sen jag köpte den i juni...

Det fanns en serviceverkstad för Sony Ericsson i PUB-huset förut, men de har tillfälligt flyttat till Smålandsgatan "bakom" NK, bredvid Nordea. Det sitter en skylt ovanför dörren där det står "Serviceverkstad" eller något liknande. Jag var där och uppdaterade min T610 för någon vecka sedan.

Hoppas du förstår min något förvirrade beskrivning.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-25 15:11

Är det gratis att uppdatera programvara och hur lång tid tar det?

/Olof

  • Medlem
  • 2004-02-25 15:42
Ursprungligen av olleg:

Är det gratis att uppdatera programvara och hur lång tid tar det?

/Olof

Det beror nog lite på vart man går, vissa tar betalt, andra inte. Själva uppdateringen går fort tror jag. Det kan dom ofta göra medan man väntar vill jag minnas. Men det beror som sagt på vart man går, alla butiker kan ju inte göra det på plats.

/majk

  • Oregistrerad
  • 2004-02-25 17:22
Ursprungligen av olleg:

Är det gratis att uppdatera programvara och hur lång tid tar det?

/Olof

När jag lämnade in min för uppdatering på stället jag nämnde ovan kostade det ingenting. Tjejen jag pratade med sa att de inte tog någonting för att uppdatera telefonen. Det är möjligt att det hade med garantin att göra, och eftersom T610 bara har funnits i mindre än ett år så var det inga problem med det. Det kan också vara så att de gör det gratis om man upplever att telefonen inte fugerar som den ska, så jag sa att den kändes seg. Kanske kostar det något om man bara vill uppdatera "utan anledning".

Det tog ca 45 minuter när jag lämnade in den och det var tydligen "expressfart" eftersom de hade så lite att göra just då. Hon sa att annars brukar de ha telefonen inne i någon dag eller två. Det verkar iofs lite lång tid för endast en uppgradering.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-25 18:12

Jag har också gamla goda R1L013 Är det någon som vet vad som har uppdaterats?

Programvara SE Z600

Någon som har uppdaterat programvaran i SE Z600 ?
Jag har R2F002. Det var innan jul.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2004-07-19 15:53

Har precis fått en T610 som utbytestelefon för en T68i som var inne 3ggr på kort tid. Nu till frågan. jag har R4C003, men finns det en senare version? Jag har nämligen noterat att vibratorn lägger av om man ansluter laddaren till telefonen(vilket gör att man inte märker om det ringer!)

Senast redigerat 2004-07-20 10:23
Ursprungligen av frazze:

Har precis fått en T610 som utbytestelefon för en T68i som var inne 3ggr på kort tid. Nu till frågan. jag har R4C003, men finns det en senare version? Jag har nämligen noterat att vibratorn lägger av om man stoppar i laddaren (vilket gör att man inte märker om det ringer!)

Vibratorn skall inte fungera i laddaren enligt SE, så det är helt i sin ordning.

  • Oregistrerad
  • 2004-07-20 08:25

får det inte att funka på min t610.. inte ett dugg.. o jag har knappat o knappat..

Bevaka tråden