Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

-T610, BlueTooth, AluBook 15", GPRS, Mac OS X.3- STREJKAR

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,

jag försöker få till uppkoppling via BlueTooth och min T610 med en AluBook 15". Problemet är att uppkopplingen kopplar ner automatisk efter ?1 minut. Varför. Jag har inget modemscript i inställningarna för T610:an. Är det problemet (kör med T39:ans instället)?

Tack för alla svar - börjat bli trött på detta.

// johannes

Ha! Fixat!

"Warning for OS X: one of OS X's default settings causes problems with many GPRS networks. If you get disconnections after only a few seconds, turn off "Send PPP echo packets" in System Preferences:Network:PPP:PPP Options."

http://www.taniwha.org.uk/gprs.html

Hemskt märkligt att inte Vodafone eller Ericsson kunde hosta ur sig det och att jag fick surfa runt i alla möjliga underground ställen.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-22 15:41

Jag laddade hem nya scripts för ericsson telefonerna, och valde att den skulle ringa upp ist för o köra data connection o då vart det stabilt. T610 o mac e inte ngn ultimat blandning tyvärr. ;/

  • Medlem
  • International user
  • 2004-02-22 20:24

Var då?

Ursprungligen av NeoTech:

Jag laddade hem nya scripts för ericsson telefonerna, och valde att den skulle ringa upp ist för o köra data connection o då vart det stabilt. T610 o mac e inte ngn ultimat blandning tyvärr. ;/

Var hitade du dessa?

  • Medlem
  • International user
  • 2004-02-22 21:13

Kan nån med T630 komma med OSX-kompabilitetssynpunkter?

  • Oregistrerad
  • 2004-02-23 10:03

MinMac:
Jag sökte på ericsson på versiontracker o där hitta en bunt med modem script.

c5j: funkar lika bra som T610, mao pilla sig i naveln och exprimentera vilt tills det funkar.

Hehe, helt sant NeoTech.

1
Bevaka tråden