Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vem har gett kharma?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2004-02-23 03:03

Jag undrar vart man ser vem som har givit kharma. Jag har fått ett "avdrag" på min kharma med en otroligt barnslig kommentar.

Mig rör det inte i ryggen om jag så får -100 i kharma, men det skulle ju vara kul att se vem det var så jag vet att denna persons inlägg bör jag ta med en nypa salt.

  • Medlem
  • 2004-02-23 05:12

Haha, den var bra

(Ricky?)

  • Medlem
  • 2004-02-23 07:50

Oj, nu fick jag visst ett avdrag till. Nästan lika barnslig kommentar den här gången också...

  • Medlem
  • 2004-02-23 08:48

Registrera ett nytt konto med en ny mailadress, så kan du helt fritt kontrollera din egen Kharma. Jag har inte gjort det, men det skulle inte förvåna mig om någon annan kläckt idén med tanke på att vissa ha förvånansvärt höga "poäng"...

  • Oregistrerad
  • 2004-02-23 08:56

En sak är ju klar, det hela med Kharma funkar inte. Onödiga disskusioner skapas som den här, folk blir griniga för att någon tycker att de förtjänar avdrag andra försöker hitta sätt att höja sin kharma som stfm här.
Det sätts på tok för mycket fokus på kharmapoängen.
Ett poängsystem vore bra om poängen stannade vid inlägget och inte fördes över på personen. Så som man kan värdera disskussionen så skulle man kunna värdera varje inlägg.

Jag håller med. Problemet med Kharmasystemet är att man kan anonymt ge någon lägre poäng bara för att man inte gillar den personen och komma undan med det hur lätt som helst. Jag har för övrigt fått ett par riktigt konstiga kommentarer också, båda för plus kharma och minus kharma.

Ännu värre med systemet är att istället för att få en EGEN uppfattning om vem personen egentligen är så litar man istället på ett par siffror. Det känns inte rätt alltså. Jag tycker det bästa sättet är faktiskt att ha en post counter och join-datum och sen lära sig veta vem personen är efter det.

Fast å andra sidan, jag är inte direkt van med kharmasystemet eftersom detta är första gången. Jag är redo att ge det en chans, men det känns bara som om systemet inte håller eller är lika bra som det gamla.

Jag stänger tråden och hänvisar i fortsättningen till:
http://99mac.se/forum/showthread.php?t=40450

1
Bevaka tråden