Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

uppdatera

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2004-02-22 18:42

Kan man få 9mac att automatisk uppdatera när det kommer inlägg/synpunkter/svar?

Kan du vara lite mer specifik? Jag förstår inte alls.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-02-22 19:57

Jo, om jag svarar så måste jag sen klicka på uppdateringsikonen. Vill bara att 99mac uppdaterar själv när det kommer svar.

Innan du trycker Ok på ditt första tillägg kan du säga att du vill bevaka diskussionen och kommer då att få ett mail så snart någon skrivit in ett svar.
Har du glömt det kan du klicka på Trådinställningar och sedan klicka på Bevaka denna diskussion.

Då behöver du inte sitta och vänta på att någon ska svara utan du får ett mail när någon gjort det.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-02-22 20:08

OK! Men hur gör jag med inst. i Entourage för att få besked om att det finns e-post att hämat?

I dina instaällningar för det konto du skapade hör kan du skriva in en mailadress dit du vill ha dessa mail.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-02-22 20:12

Yes, men det är min vanliga mailadr. hur talar mitt mailprogram om att det väntar ny post?

Ehhh vänta nu... då får du ställa in något som heter scheman. Finns under menyn Verktyg. Säg att du ska kolla din epost vid upstart av programmet och inom ett visst intervall, var 5e minut eller så.

  • Medlem
  • International user
  • 2004-02-22 20:18

Håller på att testa nu. Ställt in på 2min. Larmar entourage när det kommer?

  • Medlem
  • International user
  • 2004-02-22 20:20

Voila´Funkar kanon. Hedman, TACK!!
(Hur går det med katten?)

  • Medlem
  • International user
  • 2004-02-22 20:28

Jo,men kanske inte helt bra ändå. Larmar varannan minut OAVSETT om det finns nya mail eller inte. Finjustering?

Va? Det ska den då inte göra. Den ska bara larma när du får mejl.
Hmmm nu vet jag inte riktigt vad du gjort, du får nog komma förbi i morgon bitti innan du åker så ska jag kolla att allt blir rätt.

Katten? Katterna menar du. Jo de var ute sent i Fredags. 01.30 kom de in igen. Kattlucka till somamren kan du tro.

Matte, var det inte du som föreslog att man skulle köra Mail.app istället?????
Tomas, du ska inte ha sådär avancerade program, tillbaks till FileMaker 2.0 genast med dig

1
Bevaka tråden