Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

HJÄLP!! min powerbook strejkar regält behöver hjälp

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

hej ...... ja kan inte så mycket va man ska hitta på om en mac inte vill starta som den ska .... nu är de så här att när ja trycker på den så börjar den o tänka men de går segt sen kommer den här rutan om att den läser mac os x o brandvägg o ip mm... den läser allt de men sen blir de bara blått på skärmen .... o där är de stopp kommer inge längre

snälla snälla är de nån som har nå förslag va de kan vara o om vet va ja ska göra så skulle jag vara mycket tacksam om ni skrev de här till mig

tack på förhand

  • Oregistrerad
  • 2004-02-22 18:05

Hur länge har du väntat?
Det kan ta en stund om den tror den skall hitta nät men inte gör det…

de började i fredags .... har inte fått igång den sen dess ...har försökt otaliga ggr ... har till o me skckat i mac os x skivan o formaterat om den ... men de hjälpte inte heller .. har kört hardware test skivan me o den hittar inga fel på datorn

Pröva att starta från en CD med lämpligt system på, förslagsvis en som följde med datorn, håll ned tangenten "c" för att starta från CD:n och se om den startar då, funkar det bör du installera om systemet. Fortsättning lär följa!

ja har redan installerat om systemet me den skivan som ja fick me ... men de är fortfarande samma problem ... hel knepigt asså

HJÄLP!! Datorn vill inte starta som den ska

hej ...... ja kan inte så mycket va man ska hitta på om en mac inte vill starta som den ska .... nu är de så här att när ja trycker på den så börjar den o tänka men de går segt sen kommer den här rutan om att den läser mac os x o brandvägg o ip mm... den läser allt de men sen blir de bara blått på skärmen .... o där är de stopp kommer inge längre

snälla snälla är de nån som har nå förslag va de kan vara o om vet va ja ska göra så skulle jag vara mycket tacksam om ni skrev de här till mig

tack på förhand

  • Oregistrerad
  • 2004-02-22 18:25

Inte dubbelposta tack!

Den startar alltså från Cd:n, formatterade du hårddisken med "skivverktyg" som finns under äpplet på installationsskivan (kopiera allt du vill ha kvar från hd:n innan du formatterar. Du kanske måste starta från en skiva med ett körbart sysem på, typ 9 eller norton utilities av lämplig version för att kunna kopiera filer. Har du en annan mac med firewire tillgänglig?

  • Oregistrerad
  • 2004-02-22 18:24

Utifrån vad vi fått veta så har jag inte en susning…
Kan du vara lite mer strukturerad med vad du gjort och hur så skall det nog komma bra tips…

ja satt i skivan o då kom de öpp välkommen till mac os x osv sen klicka ja på uppdatera systemet me denna skiva ... de va de ända som man kunde välja

  • Oregistrerad
  • 2004-02-22 18:26

Konstig skiva du har…

Det finns lite knappar typ alternativ, anpassa medan du gör installationen kolla det.

Har slagit samma två diskussioner som handlade om samma sak.

/M

ok .. ska försöka göra om intallationen nu så får vi ser hur de går

ok ja har kommit till anpassa ...vilka rutor ska vara förbockade där då??

1
Bevaka tråden