Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

DLink DWL-122 USB -> AirPort Adapter

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-02-22 12:48

Vet ni om den och drivisarna fungerar med Mac OSX X 10.3.2 ??

Skulle vara bra att veta så man inte köper något som inte har stöd.

De drivrutiner som finns nu funkar i 10.3 men kan vara lite ostabila jämfört med hur de fungerar i 10.2.

Uppdaterade drivrutiner väntas dock ifrån D-link.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-22 17:44

Okej. Skönt att höra att någon testat det iaf.

Om jag har en PC med inbyggd 802.11b, skulle det finnas en liten chans att jag skulle kunna köpa en DWL-122, stoppa den i min Quicksilver och sedan dela ut internet till PC'n ?

Senast redigerat 2004-03-11 17:59

Och du menar att din Quicksilver är ansluten till nätet via kabel?

Precis

hmmm bender va????

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-03-11 19:02

Jag är tveksam till om DWL-122 fungerar med 10.3.
Jag fick den inte att fungera med 10.2.8 så jag kör 10.2 på min beiga G3:a.
Jag har inte testat den med 10.3 ännu.

hmm...( Bender it is yees..) , va irriterande, och mycke riktigt, det verkar inte finnas drivisar på d-links hemsida för 10.3, men det kanske är på G....

De senaste drivrutinerna är inte specifikt för 10.3 men de skall fungera.
Produkten är dock kanske inte världens bästa...

Vågade inte chansa. Köpte en Netgear WGR614, 799:- på computer city, funkar finfint med VPN koppling mot jobbet ( Cisco )... Tog en kvart att sätta upp inklusive access mot jobb-pc med Aironet 350 kort..

Routern stödjer 802.11G också, så den är lite "framtidssäker"...

/ d

jag köpte en. Fungerar inte så bra. Jag har problem att få uppkoppling ibörjan. Den connectar men ger sig sälv ett ip nummer. Måste gå in och sätta på mannuell och sen dhcp för att få det att fungera. Sen tappar den uppkopplingen ibland. Någon som vet någon lösing?
jag kör mac os x 10.3.3

mvh Hugo

Senast redigerat 2004-04-03 12:00

mannen, vet du när det kommer nya drivrutiner?

Vet ej är jag ledsen.
Känns som om det är läga att förklara varför vi säljer denna produkt. Den är enbart tänkt till de som inte har någon annan möjlighet att ansluta/installera ett AirPort kort / PC Card eller likanande.

Ursprungligen av mannen:

Vet ej är jag ledsen.
Känns som om det är läga att förklara varför vi säljer denna produkt. Den är enbart tänkt till de som inte har någon annan möjlighet att ansluta/installera ett AirPort kort / PC Card eller likanande.

Kanske är det fixat. Hade slutat hoppas men ser nu att det finnas nya drivisar
http://www.dlink.com.sg/products/support.asp?pid=175#drivers

hoppas att detta ska funka.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2004-09-18 18:18

xlr8yourmac har denna info på sin sida idag:

" Hi Mike,
A newer driver (version 1.4.7) for D-Link's DWL-122 has surfaced, with excellent functionality and many nice surprises. Over the last year or so, a lot of bad press and flaming forum posts from Mac users have accumulated for D-Link's DWL-122. The problems seem to have been with the driver. I (personally) and many others had freezes so often with the 1.3.2 and 1.3.1 versions, but 1.4.7 seems to have those licked.

An interesting thing about D-Link's latest, version 1.4.7, (see drivers page) , it seems to recognize _many_ different Prism-based devices, and not just D-Link's. If you look at the extension 'Intersil Prism2.kext", specifically at the Info.plist, you will see not just the DWL-122 listed in the IOKitPersonalities, but also at least 5 other USB Prism units - the Netgear MA111, and a MicroSloth USB Wireless device, to name a few. (there's a previous article here I did on editing the plist for Airport compatibility with MS's 802.11g PCI card. But with natively compatible 802.11g cards for under $40, it's not really worth it.-Mike)

I am currently using the Netgear MA111 with the 1.4.7 driver. It behaves very well now, with no freezes, panics, or dropped connections - after 2 days of heavy use. The driver seems stable (finally!!!) and now suddenly it doesn't need to be altered to work with USB wireless devices other than the DWL-122. I find it strange, even ironic, that someone has added support in their driver for other firms' cards, but I'm not complaining.

As I got the Netgear for free, it is a nice little backup/portable wireless unit. I originally bought the DWL-122 last fall for $30 at BestBuy, but returned it after so many freezes and problems. I am confident that it would now work fine with the actual D-Link unit. It also drives the Syntax USB-400 unit equally now, though a hack to edit the product and vendor ID's in the Info.plist is necessary for this to work.

Though all of these devices are rated at just 11mbps, they typically can be bought for less than $10 now. Their small pen-drive size makes them very nice to take along for quick wireless connectivity on the go.

Hope this helps some poor soul out there that still has the 1.3.2 driver.
Dave P. "

jag beställde en sån i onsdags elelr torsdags och får den troligtvis på måndag..
ger en rapport om hur den är då

testade i helgen och allt verkade funka mycket bättre. Tills i söndags kväll då datorn igen total hängde sig. Startade om med dwl-122 inkopplad. åter igen hängde sig datorn direkt vid login. starta om utan dwl-122 utan problem.

Det verkar fortfarande vara problem med deras drivisar.

Har en Imac g4 700mhz med 768mb.

/pascal

min funkar skit bra med en PM G4 450 mhz 640 mb

  • Oregistrerad
  • 2005-02-23 10:59

Nån som kör en Netgear MA111.v2? Fungerar den utan problem på Macen?

  • Medlem
  • Kristianstad
  • 2005-03-19 15:28

Eller testat WG 111?

Ursprungligen av Hogge:

Nån som kör en Netgear MA111.v2? Fungerar den utan problem på Macen?

Eller har nån testat Netgears USB 2-version på 54 mbps, WG 111? Funkar den till mac?

1
Bevaka tråden