Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Snygg nätverkssladd, finns det?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå!

Är det någon som vet om det finns nätverkssladdar som har ett mer tilltalande utseende än en grå-dassig standard-sladd? Är på jakt efter något i stil med nätsladden som följer med iBooken. Sladden får dessutom gärna vara lika "böjlig" som nätsladden, men det kanske är för mycket begärt =).

Tacksam för tips

Dustin.se säljer förgade nätverkssladdar, röda, blå, svarta och gula förutom pc-grå såg jag, men inga bilder...

  • Medlem
  • 2004-02-20 19:29

Vissa elgiganten-butiker har snygga sladdar från belkin!
Btw, vad skall man ha för typ av kabel mellan "tp-i-väggen" och airport extreme? (korsad eller rak?)

Ursprungligen av Maffe:

De skall tydligen fungera väldigt dåligt.

  • Medlem
  • 2004-02-20 21:39

Jag köpte min på Clas Ohlson, en röd sak. Fungerar som den ska. Men snart blir det trådlöst för min del hoppas jag.

/majk

Tack för svaren. Mitt problem är att jag idag använder min iBook lite här och där i hemmet, och den "standard-sladd" jag har idag är väldigt stel och otymplig, och inte på något sätt smidig att dra runt med. Vad jag är ute efter var en mer diskret, smal, smidig sladd á la nätsladden som Apple skickar med, som förhoppningsvis inte river ner inredning inredningen när man knallar runt med datorn/sladden.

Givetvis vore trådlöst vara den bästa lösningen, men det dröjer ett tag innan det kan bli aktuellt...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-20 22:20

Platta sladdar kan funka. Men min erfarenhet är att dom inte gör det annat än om man har tur.
De uppfyller helt enkelt inte standarden för CAT 5x.

Men som sagt de snyggaste sladdarna är inga sladdar alls.

  • Medlem
  • London
  • 2004-02-21 08:24

Rak...

  • Medlem
  • Uddevalla
  • 2004-02-21 11:07

De vackraste och närmast sagorna måste väl vara de trådlösa

Men dustin har billiga, vita inte att förakta, men svart tycker jag e snyggt.

Köp en router med wireless internet och ett airportkort så slipper du sladdar och elände.

Man måste ändå ha en sladd...

1
Bevaka tråden