Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Effekt av minnesuppgradering

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag ska sätta i 512MB till i min iBoook då det känns som om OS X kräver det.
Vilka välbringande effekter kan jag vänta mig?

Hittar flera trådar som berör uppgradering av minnet men jag tänkte härmed starta en som tar upp de märkbara skillnaderna beroende på vad ni sysslar med på er Mac. Det som ni tyckte var den största skillnaden I Allt från ordbehandling till film-klippning.

/Wallsten

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-20 23:45

det ger ganska stor skillnad. min ibook satte jag i en 512s modul istället för en 256a. ganska stor skillnad faktiskt.

Överlag så kommer datorn att bli snabbare i allt du gör med mera minne. Det är inget i vart fall som kommer att gå långsammare. Mera minne är alltid av godo!

Meeer minne är den enskilt största insatsen Du kan göra för att få en rappare maskin. Av tester som MacAddict gjort under åren (den senaste med G5 och PhSh) visar det sig att det lönar sig att stoppa i 1 GB. Efter det är prestandavinsterna försumbara.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-21 00:06

Mer minne betyder att din data slipper swappa == datan går fortare == du blir gladare == människor i din omgivning blir gladare == glada männsiskor gör andra människor glada == fred på jorden. Så köp mer minne!! och när du ändå ska köpa, köp mej en 512''a - jag skulle bli jätteglad

/jensa

Har för mig att jjag läst någonstans om ett program som avgör om man behöver mer minne eller ej, beroende på ens användarvanor. hette nåt i stil med " do you need more memory", känner någon igen det?

Ursprungligen av Wallsten:

Har för mig att jjag läst någonstans om ett program som avgör om man behöver mer minne eller ej, beroende på ens användarvanor. hette nåt i stil med " do you need more memory", känner någon igen det?

Sluta leta. Sätt i 512 till. Större minne (1024) är för dyrt för att det ska vara intressant.

Kolla detta från VersionTarcker:

Product (Do I Need More Memory?) does not meet its criteria of purpose.. Xapplimatic (Xapplimatic Xoftware)
Version: 1.0b2, 10/7/2003 07:02PM PST
Reading another users comment, DINMM tells him with 256 K that he needs 4 MB more RAM when he's running tons of applications made me suspicious, and it put me on to something. It tells me with 512 MB of RAM running 10.2.8 jaguar that I need 9 more MB of RAM. I gave the author a week to answer for the deficiencies i n hit program in a very detailed bug report I wrote, but since I'm not paying for his ear, it obviously went straight into the circle file, so now I will read him the riot act.

Edit: Missade klistra in

Stoppade in 512 MB extra i iBooken vilket resulterade i ungefär 50% snabbare uppstart av Photoshop och möjlighet att köra med ca 60% fler spår i Garageband, för att inte nämna att jag kan köra många fler program samtidigt.

Senast redigerat 2004-02-21 00:36
1
Bevaka tråden