Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fria Hotspot

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan.
Eftersom fler pb och ibook är utrustade med airportkort. Skulle det vara kul om vi kunde tipsa varandra om vart det finns fria hotspot (trådlösa surfzoner). Så att vi vet vart vi skall fika, parkera bilen osv, i framtiden.

må gott
/m

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-01-08 11:20

Mandus,

Läs mer på elektrosmog.nu

-Torkel

  • Medlem
  • 2004-01-08 11:56

Jag tycker att den sidan är dåligt uppdaterade, fungerar verkligen alla dessa ställen och har det inte kommit till några. Ingen som önskar göra en ny lista med lite mer aktuell information?

Ursprungligen av Tim:

Jag tycker att den sidan är dåligt uppdaterade, fungerar verkligen alla dessa ställen och har det inte kommit till några. Ingen som önskar göra en ny lista med lite mer aktuell information?

Klart mycket intresserad!

  • Oregistrerad
  • 2004-02-19 18:06

Centralstation har fritt till sista februari.

  • Medlem
  • 2004-02-20 19:49

Är hemma hos en kompis och har scannat in några! trådlösa nätverk. För att inte besvära min kompis om att dela ut en ip-adress till mig från hans WLAN surfar jag på någon grannes WLAN.
Alltså detta inlägg är postat från en fri(?) hotspot.
Askul.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2004-02-20 19:56

Men, inte ägnar du dig åt wardriving?
Är våldsamt sugen på en bärbar med wlan kort....

....drive-by spamming, here I come...

/Johan

Kan medela att Campus Telge KTH-Syd i Södetälje, äntligen fått tummen ur och satt upp trådlös (b och g via 10Mb/s) lite här och var i lokalerna.
Nätet helt öppet. Har man vägarna förbi så kan jag medela att nätet nås även utifrån vid stora entren och från innergården vid entren till C-huset.

Sitter just nu och skriver detta på min PB sittande på en bänk på centralen i Sthlm. CityAccess har förlängt den fria surfningen fram tom 31/3
Det fungerar klanderfritt.

T-son

  • Medlem
  • 2004-03-01 01:21
Ursprungligen av Joacim T-son Torkelson:

Sitter just nu och skriver detta på min PB sittande på en bänk på centralen i Sthlm. CityAccess har förlängt den fria surfningen fram tom 31/3
Det fungerar klanderfritt.

T-son

Skitkul! Jag åker till 08 på tisdag (2/3), då får jag testa den!

  • Medlem
  • 2004-03-02 17:38
Ursprungligen av 3OPAH:

Skitkul! Jag åker till 08 på tisdag (2/3), då får jag testa den!

He he, ... det stämmer, inlägget är postat från 08-central.

1
Bevaka tråden