Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

För litet med 15"?

Tråden skapades och har fått 22 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-02-18 12:45

Jag tänkte köpa en iMac med 15" TFT skärm (blivande switcher, aldrig suttit framför en Mac).

Jag sitter framför en PC nu, med 15" skärm (1024x768). Och det verkar ju inte vara för litet. Men jag vet ju inte hur det är med Mac OS X.

Så, kan ni som kör 1024x768 ta skärmdumpar på hur virrigt det kan bli med 15" OCH hur man kan klara sig bra på 15"?

Det beror på vad du ska göra på datorn, men tycker själv att 15" på en stationär dator är för litet... Skulle satsa på en större ifall jag var du...

--
Daniel

  • Oregistrerad
  • 2004-02-18 14:19

Till saken hör att jag är student, behöver en Mac, och eMac'en är för dålig. Så då är iMac 15" det enda valet i min prisklass (vill inte ha en PowerMac G4).

Ursprungligen av Foxfire:

Till saken hör att jag är student, behöver en Mac, och eMac'en är för dålig. Så då är iMac 15" det enda valet i min prisklass (vill inte ha en PowerMac G4).

eMacen är väl inte sämre än iMacen på något förutom vikten och den högre ljudnivån från fläkten som relativt lätt kan minskas.eMacen har ju högre upplösning på skärmen, bättre färgåtergivning och bredare betraktningsvinkel än iMac 15" prestandan är ju likvärdig vad gäller processor och hårddisk.

Ursprungligen av jazzper:

eMacen är väl inte sämre än iMacen på något förutom vikten och den högre ljudnivån från fläkten som relativt lätt kan minskas...

Hur minskar man ljudnivån?

Ursprungligen av Olav Rust:

Hur minskar man ljudnivån?