Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Powerbook CD-tray vägrar mata in skivan

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min slot-in CD tar inte emot CD-skivor.
Den matar inte in skivan när man stoppar in den, det är helt enkelt tvärstopp.
Kan man lösa detta eller måste jag lämna in datorn på service?

  • Medlem
  • International user
  • 2004-02-20 14:32

Dum fråga. Det sitter inte en där redan?
Jag menar, som kanske inte mountat ordentligt eller så.

/ E

nope, problemet uppstod efter att jag matat ut en cd skiva.
däremot beter sig datorn som att det sitter en skiva i.
mycket konstigt

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2004-02-20 14:46

starta om med musknappen intryckt och kolla om datorn fortfarande tror att det sitter en skiva i efter det.

I toast står det att min "cd tray is open"och så finns det en stäng-knapp. Har inte vågat trycka på den efter som jag har Powerbook. Kanske finns det någon stäng/öppna-kommando även till en slot-in...

jag har testat starta med musknappen nere. inget resultat. datorn tror fortfarande att det är en cd skiva i.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-21 22:33

Kanske CD spelarens mekanism har hakat upp sig? Hur gammal är Powerbooken? Om den fortfarande har garanti kvar ring till Apple. Om inte hoppas du har Apple Care. Kan bli dyrt att byta ut den.

//Rob

  • Medlem
  • 2004-02-21 23:14

Om du inte har garanti kvar, försök att långsamt presa in en CD skiva och se vad som händer...

powerbooken är endast några månader gammal, garanti finns alltså. så jag antar att det är smartast att lämna in den och få den fixad. problemet år att det bara är så otroligt jobbigt att vara utan dator i en vecka...

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2005-08-07 18:20

Har samma problem nu...

  • Medlem
  • 2005-08-27 21:17

jag la min i vila, sen tryckte jag på utmatningsknappen, ett litet kluckljud sen funka det igen...

Hade samma problem, men min garanti var slut, och det slutade med att hela cd-enheten vägrar mata in. det är stopp någonstans

1
Bevaka tråden