Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ATI 9200 kort..?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Märkte idag att jag inte kunde ha pixel+vertex shading igång på HALO på min iBook. Det ska man ju kunna ha, eftersom 9200 Mobility kortet i den har pixelshading, så jag började kolla vilka drivrutiner som kortet har och upptäckte att den använder 8500 drivrutiner istället.. finns det inte några 9200 drivrutiner till iBooken ännu eller är det så det ska vara? Då får man ju faktiskt inte vad hårdvaruspecifikationerna visar. Jovisst, man får ju själva grafikkortet men om drivrutinerna inte stödjer vad kortet kan klara av är det ju lite irriterande...

Iof överlever jag men är bra nyfiken över varför det är på det viset..

Ursprungligen av Desolator:

Märkte idag att jag inte kunde ha pixel+vertex shading igång på HALO på min iBook. Det ska man ju kunna ha, eftersom 9200 Mobility kortet i den har pixelshading, så jag började kolla vilka drivrutiner som kortet har och upptäckte att den använder 8500 drivrutiner istället.. finns det inte några 9200 drivrutiner till iBooken ännu eller är det så det ska vara? Då får man ju faktiskt inte vad hårdvaruspecifikationerna visar. Jovisst, man får ju själva grafikkortet men om drivrutinerna inte stödjer vad kortet kan klara av är det ju lite irriterande...

Iof överlever jag men är bra nyfiken över varför det är på det viset..

Har du kollat på ATI's hemsida? jag laddade ner nya drivisar till mitt grafikkort där. jag håller med dig om att det merkar värkligt. Tycker att Apples uppdaterare borde hålla reda på originalhårdvaran, faktiskt, eller på annat sätt ge en vink.

ATI har inte ens med 9200 Mobility kortet på deras drivrutinssida.. :/

När jag skulle kolla efter de senaste drivrutinerna på ATI:s sida så hittade jag bara en förklaring där det stod att man skulle vända sig till tillverkaren av datorn...

Synd

Jag behövde uppdatera för att kunna köra Halo när jag hade 10.2.8, vilket inte fanns med på Apples support, däremot ATI, så det var en förhoppning att det fanns hjälp även för dig...

1
Bevaka tråden