Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

titta på min hemsida också också

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Skulle vara ytterst tacksam för lite kritik och om nån hittar buggar vore det ju extra trevligt..
Den är i stort sett skrivit med så bra html så möjligt (contact sidan bör nog inte vara en definition list) och designen är helt css baserad och validerar givetvis..
funderar bla på att lägga in ett par alternativa stylesheets så man enkelt kan byta design. För showoff helt enkelt fast det kanske blir för mycket?

http://johansorensen.com/

  • Medlem
  • 2004-02-18 14:55

Mycket stiligt. Verkligen. Vissa människor skulle kalla det tråkigt. Jag skulle nog hålla med dem, även om jag tycker om det. Du behöver något element som bryter av mot det rena. Jag upplever det också som lite störande att det inte finns något vitt. Det saknas lite dynamik. Lägg in olika stylesheets. Det är kul.

Men väldigt tjusigt för övrigt.

hehe, jag har en kärlek till det strikta med avslagna färger och många skulle nog säga den var tråkig, men det var relativt medvetet att jag undvik att göra den för skrytande liksom..

Tackar för kritiken, får funderar lite över det..

  • Medlem
  • 2004-02-19 11:03

• den känns lite muggig, som om skärmen håller på att gå ner i vila liksom...
• Putsa lite på engelskan. Det heter tex "I am" i skrift, inte I'm. "I'm currently taking various freelance opportunities..." känns lite avig, "Fn tar jag olika chanser" eller nåt. Låter lite snett, en omformulering kanske.
"...but due to non disclosure agreements it is not complete..." Meningen känns mer avancerad än språket på resten av sidan.
• Technical & software skills - knepigt att blanda adjektiv och substantiv som beskrivning av kunskaperna. Listans sista punkter bör inte sluta med And other... utan bara Other...

äh, vad håller jag på med... jag börjar korrekturläsa hela siten fast jag inte har tid. Kolla med Mondo för eventuella engelska tvivelaktigheter.

Finns en anledning till att copywriter inte står med någonstans

  • Oregistrerad
  • 2004-02-19 13:13

Jag tycker att den var snygg.

Hej,

Jag håller med om att det känns som om det saknas lite vitt. Nu känns allt som om det fått lite fel vitbalans och allt dragit åt det rödbruna hållet.
Kanske lite bilder också? Jag menar förutom i projekten...
Annars gillar jag det avskalade och rena. Känns fräscht på så sätt.

  • Medlem
  • 2004-02-19 13:40

missförstå mig inte. Jag gillar det avskalade, men ljus kan man ha trots att det är avskalat. Nån illustration kan framhäva enkelheten i det avskalade. Balans är alltid bra.

Jag saknar det där som sätter pricken över i.

Annars snyggt och rent.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-19 17:02

Snygg HTML -Det är inte ofta man ser så ren och snygg html. Antar att du är flitig gäst på www.w3.org

Johan!

Vill bara tacka för att du nyss väckte mig.......hade lite väl hög
volym på högtalarna (läs full) och kikade nyfiket runt på din site.
Gick in på julfest-sidan...........jävlar när det nådde 100%.
Får nog gå på toaletten och kontroll-torka..........

Ursprungligen av Stenbäck:

Johan!

Vill bara tacka för att du nyss väckte mig.......hade lite väl hög
volym på högtalarna (läs full) och kikade nyfiket runt på din site.
Gick in på julfest-sidan...........jävlar när det nådde 100%.
Får nog gå på toaletten och kontroll-torka..........

haha, jo den kan vara livsfarlig!

Citat:

Snygg HTML -Det är inte ofta man ser så ren och snygg html. Antar att du är flitig gäst på www.w3.org

Där är fortfarende ett par missar, framförallt på textformateringen.. Att läsa specar på w3.org är alltid kul

Citat:

Jag saknar det där som sätter pricken över i.

Ni har nog rätt, ser jag nu efter att inte ha tittat på den på ett tag, det fattas någonting...

  • Oregistrerad
  • 2004-02-19 17:13

Gillar loggan EXTREMT mycket!

När jag knackar hemsidor är vit min favoritfärg. Fältet med rubriker och text skulle lika gärna kunna vara vitt.

I och med att loggan är väldigt liten blir det en aning tomt i översta fältet. Om det är något jag inte gillar så är det tomma fält längst upp på hemsidor. Kolla www.zeldman.com. Killen kan sina saker, men hans nuvarande layout med det där gigantiska oranga fältet på toppen av sidan täcker halva min skärm (PowerBook 12"). Irriterande.

Vad jag tycker du ska prova är att förstora loggan, bara en aning. Jag tycker den ser ut att behöva lite mer uppmärksamhet.

Funkar den i IE6/Win ?

J.

jag vet inte?

risken finns är det är lite missar eftersom jag kör i "quirks mode" (pga xml deklerationen i början)

Christobal, vitt är överskattat

  • Medlem
  • 2004-02-23 17:48

Mycket snygg och stilren, men jag hittade en bugg.. "Ö" skrivs som "Ø" jättekonstigt

1
Bevaka tråden