Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ibook + 15meter VGAkabel

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min chef har en iBook G4, nån månad gammal. Innan den hade han en Powerbook G3.

Numera måste han alltså släpa med sig en liten adapter för att kunna ansluta till projektorer. vilket är lite opraktist.. men inte så mycket att göra åt.

vad som därimot driver både mig och chefen till vansinne (han vill byta tillbaka till prismon!! stackarn!)

är ju att signalstyrkan är betydligt mycket svagare än förut! förut gick det finfint med en 15meters VGAkabel, men med adaptern funkar det inte alls.. MYCKET IRRITERANDE..

vadfan ska man ta sig till? finns det någon tröst?

Ursprungligen av AUTOMATTI:

Min chef har en iBook G4, nån månad gammal. Innan den hade han en Powerbook G3.

Numera måste han alltså släpa med sig en liten adapter för att kunna ansluta till projektorer. vilket är lite opraktist.. men inte så mycket att göra åt.

vad som därimot driver både mig och chefen till vansinne (han vill byta tillbaka till prismon!! stackarn!)

är ju att signalstyrkan är betydligt mycket svagare än förut! förut gick det finfint med en 15meters VGAkabel, men med adaptern funkar det inte alls.. MYCKET IRRITERANDE..

vadfan ska man ta sig till? finns det någon tröst?

Du kan köpa ett "Apple Wireless Keyboard and Mouse" med Buetooth och låta datorn stå nära projektorn.

Ja. mitt huvud på ett fat snart.. inte lätt att förklara såntdär för chefer.. hrrm..

15meter brukar inte vara nått problem för en VGA-kabel.. jagmenar.. det finns ju så långa kablar av en anledning lixom..

eller måste man köpa en powerbook för att få upp signalstyrkan? någon som vet om det är nån skillnad mellan powerbook 12" och ibook g4:or vad gäller den saken?

1
Bevaka tråden