Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med en LaCie d2 fwhd

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2004-02-13 20:08

Ett återkommande problem som nu dykt upp 2 ggr sedan inköpet i maj '03, omformateringen i oktober hjälpte tydligen föga:

Disken dyker upp på skrivbordet efter 1-2 min, men svarar dåligt o att kopiera en 10 mb fil till hd tar en 20 min. Apple Disc Utility visar på "ogilitig nodstruktur", "keys out of order" o när den försöker rekonstruera B-trädskatalogen hänger sig programmet alternativt felmeddelandet "ogiltig syskonlänk". Drive 10 o Diskwarrior 3.0.1 hänger sig också efter ett tag under "rebuild volume structures".

Har senaste firmwareuppdateringen v. 1.38, skulle vara mkt tacksam för hjälp för problemet bara dyker upp utan ngt särskilt handhavande. Pallar inte med att formatera om disken varje kvartal:-)

  • Medlem
  • 2004-02-15 10:37

Vad har du för burk / OS ??

  • Oregistrerad
  • 2004-02-15 18:28

sorry..iBook G4 & 10.3.2.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-15 18:57

jag hade ett liknande problem med min firesmart disk. Den hängde datorn efter några minuter, kunde inte heller kolla den med DW för då hängde sig allt.
Vet inte vad felet var, men jag skickade den till macoteket och fick den fixad i allafall.

  • Oregistrerad
  • 2004-02-15 19:16

Tyvärr e disken inköpt på Applestore o De tar inte emot den för reparation utan hänvisar till LaCie som inte heller tar emot den då Disken inte e inköpt genom LaCie Swe (Applestore köper tydligen diskarna från Eng alt. Fra).

Rena Kafkan, återstår väl att på ngt sätt försöka skicka den til Frankrike men LaCie Swe vägrar alltså att befatta sig med disken.
Hur ska man agera i detta läge?!

Ja, ansvaret borde ju ligga på Apple. Där får man ju inte snabba svar precis. Ligger LaCies Europakontor i Frankrike.?

  • Medlem
  • 2004-02-16 09:28

Prova med en annan kabel först, det är stor skillnad på kvalitet..

1
Bevaka tråden